کمک ۷ هزار میلیاردی خیرین سلامت جهت ساخت و تجهیز مراکز درمانی// توزیع بسته‌های غذایی بین بیماران مبتلا به سوء تغذیه/ بهره برداری ۲ مرکز درمانی در منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان

.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: تنها بیمارستان شهرستان بردسکن فرسوده و از یک قدمت بالای 35 سال برخوردار است.

دکتر مهدی عاقلتر در جلسه مجمع خیرین سلامت این شهرستان که با حضور فرماندار و سایر اعضا برگزار شد گفت: باید هر چه سریعتر پروژه ساختمان جدید 180 تختخوابی این شهرستان که در داخل بیمارستان فعلی جانمایی شده کلنگ زنی و ساخت آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه نقشه بیمارستان جدید در ۴ طبقه و با زیربنای 8هزار متر مربع تهیه شده است، بیان داشت: احداث این بیمارستان در برآورد اولیه 100میلیارد تومان اعتبار را می طلبد که باید مجمع خیرین سلامت به طور جدی ورود پیدا کرده و برای ساخت این بیمارستان به میدان بیایند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ساخت این بیمارستان به صورت 40 به 60 است گفت: 40 درصد هزینه های ساخت این بیمارستان باید توسط خیران تامین شود که خوشبختانه اخیرا دو خیر با اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان قول تکمیل دو بخش آن را داده اند که امید است این مهم تحقق پیدا کند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان بردسکن افزود: خوشبختانه بیمارستان جدید بردسکن با پی گیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت که امسال به این پروژه اعتبار تخصیص داده می شود.

وی گفت: برای اولین بار در سطح شهرستان با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخش مغز و اعصاب بردسکن با تعداد 6 تخت راه اندازی شد و همزمان اولین مطب متخصص مغز و اعصاب در بردسکن نیزافتتاح شد.وی گفت: در حال حاضر 2متخصص داخلی، 2 متخصص زنان، یک متخصص مغز و اعصاب، 2متخصص رادیولوژی، 2 متخصص جراح، 2متخصص بیهوشی و یک متخصص اطفال در بیمارستان مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه در اکثر رشته ها بردسکن دارای دو متخصص است. 
امام جمعه بردسکن دراین جلسه ساخت بیمارستان جدید را در شهرستان ضرورت دانست و از مسئولان و خیران خواست با توجه به اخذ مجوز آن عملیات اجرایی پروژه را با کمک خیران آغاز کنند.

حجت الاسلام علی اصغرامینی عنوان کرد: اگرچه دولت قول داده است که 60 درصد اعتبار ساخت بیمارستان جدید را تامین کند ولی با توجه به شرایط اقتصادی چشم امید به خیرین است که باید پای کار بیایند و این پروژه را شروع کنند.

وی افزود: حقیقتا خیران شهرستان در همه حوزه ها پیشگام هستند و مجمع خیرین سلامت شهرستان تاکنون درحوزه بهداشت و درمان شهرستان موفق عمل کرده است. وی دربخش دیگری از مطلبش خواستار پرداخت مطالبات پزشکان شد و از مسئولان خواست برای ماندگاری هرچه بیشتر پزشکان در شهرستان امکانات رفاهی و خدماتی لازم را فراهم کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *