شهریاری مجمع خیران

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: خیران کشور در حوزه سلامت امسال پرداخت هزار میلیارد تومان را تعهد کردند که این میزان تعهد سرمایه بزرگی برای بهداشت و درمان کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر حسینعلی شهریاری در مراسم ضیافت افطار مجمع خیران سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خیران کشور تاکنون در حوزه سلامت 60 هزار میلیارد ریال کمک کرده اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: هم اینک 56 مجمع خیری در دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: تا کنون 90 هزار نفر در حوزه مجمع خیرین سلامت در سراسر کشور فعالیت کردند.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت کشور توانست یک سری تسهیلات مالیاتی برای خیران حوزه سلامت بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین این مجمع شورای سلامت زنان را در کشور راه اندازی کرد که در این زمینه تا کنون به موفقیت های چشمگیری رسیده است.

دکتر شهریاری اظهار داشت: با توجه به تاثیر گذاری زنان در جامعه می توان از این قشر در حوزه سلامت نهایت استفاده را کرد.

وی ادامه داد: زنان بسیار زیادی در کشور در حوزه خیرین سلامت کارهای بسیار خوبی انجام داده اند.

وی بیان کرد: مجمع خیران سلامت در سیستان و بلوچستان باید مجمع شورای سلامت زنان را تشکیل دهد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه در مسیر جذب خیرین حوزه سلامت باید فرهنگ سازی شود گفت: حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه بیشتری است و سرمایه گذاری خیران نیز بایستی به سوی استان‌های محروم و مرزی هدایت شوند.

شهریاری اظهار داشت: کمک های خیران در حوزه سلامت باقیات و صالحات است چرا که بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی کمک مستقیم به بیماران نیازمند است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می توان گام های اثربخش زیادی را در بهداشت و درمان برداشت.

رئیس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه تریبون های زیادی در اختیار روحانیون و ائمه جمعه قرار دارد این بزرگواران می توانند کارهای خیر در حوزه سلامت را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: مهمترین کار خیر؛ مشارکت در بخش سلامت است زیرا برای اجرای تمام کارها به انسانهای سالم نیازمند هستیم.

دبیر کل مجمع خیران سلامت کشور گفت: خیران حوزه سلامت در اکثر استانهای کشور حضوری پر شور دارند و نیاز است تا در سیستان و بلوچستان نیز خیران سلامت حضوری پر رنگ تری در صحنه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: خیر سلامت در این استان کم داریم و نیاز است تا در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود.

 

آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: خیران سلامت در سیستان و بلوچستان اقداماتی انجام داده اند اما نیازمند کار و تلاش بیشتر در این زمینه است.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بیمارستان هایی در حوزه سلامت در این استان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است اما در نیاز سنجی پاسخگو نیست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان بیان کرد: مساله سلامت در بین مردم را باید به عنوان یک امر نهادینه شناسایی و ترویج کنیم.

 

به گزارش ایرنا، آیت الله سلیمانی اظهار داشت: نیاز است تا در سیستان و بلوچستان چندین موسسه به عنوان خیران سلامت ایجاد شود.

 

عضو خبرگان رهبری گفت: ایران به برکت انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های بسیار خوبی رسیده اما نیازمند همت و تلاش بیشتر در این زمینه هستیم./

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *