در چهارمین روز از هفته سلامت بخش خیر ساز هماتولوژی-انکولوژی ونشاط کودکان بیمارستان بعثت سنندج با حضور استاندار کردستان، رئیس، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی وخیرین کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار وبدا، استاندار کردستان در مراسم افتتاح این بیمارستان ضمن تبریک هفته سلامت و ایام شعبانیه به تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: ارائه خدمات به کودکان سرطانی، دارای بالاترین ارزش معنوی است و خوشبختانه در دولت های یازدهم و دوازدهم و با شروع طرح تحول سلامت، پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه شناسایی و درمان بیماریها حاصل شده است.

مهندس بهمن مرادنیا با بیان اینکه، فرآیند ارائه خدمات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، رضایتبخش است، اضافه کرد: استان کردستان در زمینه تشخیص و درمان انواع مختلفی از بیماریها به سطحی رسیده است که دیگر نیاز نیست بیماران برای پیگیری و ادامه روند درمان به استان های دیگر مراجعه نمایند.

در ابتدای این مراسم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن خوشامدگویی به استاندار کردستان و هیئت همراه، اضافه کرد: امروز چهارمین روز از هفته سلامت با شعار روز دسترسی فقرا به خدمات سلامت است، بنابراین باید سعی کنیم هزینه دریافت خدمات سلامت برای مردم را به کمترین میزان برسانیم.

دکتر سیامک واحدی با بیان اینکه، سرطان و سایر بیماریهای کودکان باید سریعا تشخیص و درمان گردند، زیرا این بچه ها آرزوهای بزرگ و آینده روشن دارند و باید آنها را به زندگی برگرداند، اذعان نمود: بخش هاتولوژی-انکولوژی بیمارستان بعثت سنندج از سال 1386 شروع به کار کرده است که امروز شاهد افتتاح طرح باز سازی ،توسعه وبهبود استانداردآن هستیم و با این وضعیت، از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردار است که با لطف خدا و کمک خیرین بازسازی و تجهیز است.

وی افزود: این بخش شامل اتاق های بستری، فضای بازی مناسب برای کودکان، همراه سرای مناسب  و نیز تجهیزات پیشرفته جهت ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی برابر استانداردهااست.

 

در ادامه، فوق تخصص هماتولوژی-انکولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با تصریح این مطلب که، بخش انکولولوژی بیمارستان بعثت از ابتدای شروع به کار تا امروز، 126 کودک بهبود یافته قطعی سرطانی دارد، اضافه نمود: در این بخش علاوه بر درمان کودکان سرطانی، کودکان بیمار خونریزی دهنده مانند هموفیلی و تالاسمی را نیز پذیرش و درمان می کند و در حال حاضر 123 نفر بیمار خونریزی دهنده در اینجا تحت درمان و 70 نفر کودک مبتلا به تالاسمی در این بخش خونگیری می شوند.

دکتر برهان مراد ویسی گفت: تفاوت سرطان کودکان با بزرگسالان در این است که کودکان درمانپذیرتر بوده و میزان شفا بیشتر است بطوریکه 85 درصد از کودکان سرطانی بعد از 3-5 سال به طور قطعی درمان می شوند.

وی در زمینه میزان انواع سرطان در میان کودکان گفت: سرطان خون، لنفوم و نوروبلاستوم از بیشترین میزان شیوع در استان برخوردار است.

در پایان طی مراسمی با شکوه وپر احساس جشن بهبودی قطعی 126کودک مبتلا به سرطان خون استان برگزار ودر خاتمه از جمعی از خیرین تامین کننده مالی اجرای پروژه تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر است که عملیات اجرا شده شامل 574 متر مربع بخش بستری ودرمانی وایجاد 139متر مربع محوطه واطاق بازی کودکان جمعا 713 مترمربع می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *