به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت دزفول همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) پایگاه سلامت حاجیه خانم کبری قلمبر در دزفول افتتاح و بهره برداری رسید.

آئین افتتاح پایگاه سلامت خانم کبری قلمبر همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور دکتر فراهانی معاون وزارت بهداشت و درمان کشور، دکتر مصطفی پریدار مشاورعالی مجمع خیرین سلامت کشور و قائم مقام معاونت توسعه وزارت بهداشت و مسئولین و خیرین برگزار شد.

حجة الاسلام والمسلمین قاضی رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت دزفول ضمن تبریک ولادت نگین خلقت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: دزفول شهر علما، شهدا و شیخ مرتضی انصاری افتخار شیعه و شهر مقاومت و ایستادگی می باشد، لوح مقاومت به این شهر اهدا شده و یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز دزفول روز مقاومت و پایداری به ثبت رسیده است.

 


امام جمعه دزفول اظهار کرد: افتتاح این کار خیر در این ایام خجسته ارزشمند بوده و اسبابی است تا خیر و رحمت الهی نازل شود، قدرشناسی از ارزش ها نشانه رشد جامعه و کمال و رشد مردم است.

حجة الاسلام والمسلمین قاضی افزود: خیّرین و بزرگان ریشه دزفول بوده و باید این ریشه ها و  بزرگان را که سرمایه شهرستان هستند به یاد داشت.

دکتر فراهانی در مراسم افتتاح پایگاه سلامت معتقدم کسانی که از جان و مال خود می گذرند کسانی هستند که به خوبی معرفت نفس و معرفت الهی پیدا کرده اند.

البته شهر دزفول سمبل مقاومت مردمی است که نشان داده اند اگر کشور نیاز داشته باشد از جانشان هم می گذرند.

از آنجایی که خیرین در دزفول بسیار فعال هستند و بسیاری از زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهر ناشی از کمک های آن هاست که نشان از هوش سرشار و نکته سنجی آن ها دارد،

اثرات این کارهای خیر در سال های آینده مشخص خواهد شد و این حوزه ای هست که اگر در آن فعالیت شود هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ سلامت کمک کننده است.


دکتر مصطفی پریدار قائم مقام معاون توسعه وزیر بهداشت و مشاور عالی دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور در جمع خیّرین سلامت دزفول با تبریک بزرگ بانوی عالم خطاب به خیّرین  گفت:شاهد حضور پر برکت افرادی هستیم که اهل عمل هستند نه اهل صحبت، مشاور عالی دبیر کل مجمع خیّرین با اشاره به بانوی نیکو کار دزفولی خانم کبری قلمبر افزود:


ایشان مایه افتخار ما و شهر ما هستند. دکتر پریدار خاطر نشان کرد هم در وزارت بهداشت و هم در مجمع خیرین سلامت کشور هر وقت صحبت از کار خیر است واقعا ما سربلند هستیم و این بخاطر حضور افراد خیّری است که در جمع ما هستند.قائم مقام معاون توسعه وزیربهداشت تاکید کرد شهر دزفول در امر کار خیر سرآمد است.

 مشاور عالی مدیر کل مجمع خیّرین سلامت کشور با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: در سه حالت انسان بعد از مرگ ارتباطش با دنیا قطع نمی شود زمانی که علم نافع ایجاد کرده باشد، هنگامی که صدقه جاریه ایجاد کند و هنگامی که فرزند صالح بر جای بگذارد.دکتر پریدار خاطرنشان کرد اینکه فردی در زمان سلامت و قید حیات از مالش انفاق کند واقعا ارزشمند است و جای تقدیر دارد.دکتر پریدار با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت:

دزفول در زمان دفاع مقدس بعنوان الگو مطرح بود و در کار خیر نیز الگو است وی ضمن تقدیر مجدد از کبری قلمبر بانور نیکوکار دزفولی عاقبت به خیری را برای نیکوکاران حاضر در مجمع از ایزد منان خواستار شد. 

کاظم اردو روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از پایگاه سلامت حاجیه خانم کبری قلمبر افزود:در سال 96،مرکز جامع سلامت شادروان حاج حسین حکمت،مرکز اورژانس 115 بیدلی و پایگاه سلامت حاجیه خانم کبری قلمبر با صرف 25 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شد و افتتاح گردید.
وی در خصوص پروژه های در حال ساخت خیرین سلامت دزفول نیز گفت:مرکز جامع سلامت کوی پیام نور و مرکز جامع سلامت قلعه سید شهر شمس آباد نیز از سوی خیرین سلامت در دست ساخت است ضمن اینکه در سال جدید نیز پنج پروژه دیگر از سوی خیرین سلامت در این شهرستان کلنگ زنی می شود.
وی با بیان اینکه پایگاه سلامت خانم قلمبر شانزدهمین پایگاه سلامتی است که در دزفول توسط خیرین ساخته شده است گفت:علاوه بر ساخت پایگاه های سلامت،خیرین سلامت طی امسال 800 میلیون ریال به انجمن های بیماران خاص و 650 میلیون ریال برای خرید تجهیزات پزشکی مراکز درمانی اهدا کردند.
مدیر عامل مجمع خیرین دزفول گفت:خیرین دزفول برای ساخت 16 پایگاه سلامت در این شهرستان 76 میلیارد ریال هزینه کرده اند.
 در این آئین پایگاه سلامت بانو کبری قلمبر یکی از بانوان خیر سلامت در دزفول که بازنشسته فرهنگی است افتتاح شد.
این بانوی خیر پارسال منزل مسکونی خود به مساحت 250 متر مربع و به ارزش پنج میلیارد ریال را برای ساخت پایگاه بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اهدا کرد.
خیرین دزفول علاوه بر ساخت مدرسه و فضاهای ورزشی ،در ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی و نیز تامین تجهیزات پزشکی از محل کمک های اهدایی خود در کشور پیشتاز می باشند.
از دزفول به عنوان تنها شهرکشور که در آن هیچ تخت بیمارستانی دولتی وجود ندارد نام برده می شود.




بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *