به گزارش روبط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور ،همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر  با حضور مهندس کشت زر نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان بهبهان ، مسئولین دانشکده علوم پزشکی، مسئولین دیگر نهادها و ادارات و همچنین مسئولین محلی سردشت زیدون از  پروژه های  مختلف حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان در بخش  سردشت زیدون به شرح ذیل رو نمایی شد‌.
 
 
در ابتدا پروژه پایگاه سلامت شهری زیدون افتتاح شد . این پایگاه  در زمینی به زیر بنای ۳۷۳ متر و در یک طبقه و با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیون تومان و در مدت زمان کمتر از  ۶ ماه ساخته شده است. اعتبار این پروژه از محل طرح تحول نظام سلامت تامین شده است و با راه اندازی این پایگاه شهری جمعیتی قریب به ۴۰۰۰ نفر از انواع خدمات رایگان سلامتی بهره خواهند برد. لازم به ذکر است بخشی از زمین جهت ساخت پایگاه  توسط خیر عرصه سلامت اهداء شده است.
 
 پروژه بعدی شهر زیدون افتتاح بخشهای آزمایشگاه و رادیولوژی بخش بستر درمانی زیدون بود . بخش آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و بخش رادیولوژی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان راه اندازی شدند و با راه اندازی این بخشها جمعیتی قریب به ۱۸ هزار نفر از این خدمات بهره خواهند برد.
لازم به ذکر است که اعتبار پروژه های مذکور از محل طرح تحول نظام سلامت  تامین و با تلاش شبانه روزی مسئولین دانشکده علوم پزشکی و همراهی و مساعدت دیگر مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.
 
 پروژه بعدی بخش سردشت زیدون، افتتاح خانه بهداشت محمود آباد بود. این خانه بهداشت در زیر بنایی به مساحت  ۹۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان و در مدت زمان ۴ ماه ساخته شده است که به جمعیتی قریب به ۵۰۰۰ نفر  ارائه خدمت می نماید.
 
لازم به ذکر است در حال حاضر خانه بهداشت های تل چگاه و تل گوینه نیز در حال ساخت می باشند و انشاء الله در آینده ی نزدیک نیز به بهره برداری خواهند رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *