حسین علی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور

دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت: متاسفانه در مملکت ما توزیع منابع و امکانات بهداشت و درمان عادلانه نیست و هنوز به درجه‌ای نرسیدیم که وقتی منابعی به کشور می‌آید عادلانه و براساس نیازهای واقعی توزیع کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، دکتر حسین‌علی شهریاری در جلسه ای که با حضور نماینده شهرستان کهگیلوی بزرگ و جمعی از مسئولان در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: انتظار نداشتم با این همه کارها و منابع مالی که بوده وضعیت بهداشت و درمان بعد از 39 سال بعد از پیروزی انقلاب در شهرستان کهگیلویه اینگونه باشد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه کارهای زیادی را جمهوری اسلامی انجام داده، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کارهای زیادی را باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان تعجب کردم، گفت: در این چندسال گذشته چندین بیمارستان در استان سیستان و بلوچستان ساخته و به بهره برداری رسیده اما اینکه شما بیمارستان‌هایی دارید که ساخت آنها متوقف شده برای من قابل تصور نیست.

شهریاری ادامه داد: اینکه شما چشم پزشک دارید اما یک دستگاه “فیکو” که اولین وسیله‌ای است که پزشک با آن آب مروارید عمل می‌کند ندارید، وجود و حضور پزشک چقدر می‌تواند کمک کند به مردمی که در این شهرستان زندگی می‌کنند.

وی گفت: در سال‌های اول و دوم طرح تحول سلامت منابع مالی خوبی تزریق شد و بسیاری از بیمارستان‌های کشور نوسازی و بازسازی شد و تجهیزات زیادی برای آنها خریداری شد و در مجلس هر سال برای 1000 دستگاه آمبولانس منابع مالی تامین کردیم و خریداری شدند و 3000 دستگاه آمیولانس در این چندسال خریداری شد اما متاسفانه شما الان حتی در بسیاری از مراکز مشکل آمبولانس دارید.

شهریاری با بیان اینکه متاسفانه در مملکت ما توزیع منابع و امکانات بهداشت و درمان عادلانه نیست، افزود: هرکسی بیشتر پیگیری و چانه زنی کند امکانات بیشتری می‌برد و هنوز به درجه‌ای نرسیدیم که وقتی منابعی به کشور می‌آید عادلانه و براساس نیازهای واقعی توزیع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یکی  از شهرهای بلوچستان زن و شوهر پزشک متخصص گفتند 14 ماه کارانه نگرفتیم و به دلیل پرداخت نکردن وام حکم جلب برای ما صادر شده است، گفت: متاسفانه در این چند سال طوری عمل کردیم که حیثیت جامعه پزشکی را خدشه دار کردیم و آش نخورده و دهن سوخته شدیم.

وی ادامه داد: آنقدر شعار دادیم که تعرفه را اینکار کردیم و همه فکر می‌کنند دکترها مملکت را برده و خورده‌اند و نتیجه آن می‌شود که پزشکی که وام را پرداخت نکرده برای آن حکم جلب صادر شود.

شهریاری با بیان اینکه خوب مدیریت نکردیم، اهل مشورت نبودیم و حرف‌های به حقی که زدیم گوش نکردند، افزود: نتیجه آن می‌شود که در کار ماندیم و بودجه‌ای که دولت به مجلس آورده برای حوزه سلامت بسیار نگران کننده است و چشم اندازی نیست که فکر کنیم با این بودجه وضعیت بهتر شود.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین خدمتگذار خیرین هستند و ستادهای تهران و استانی ما منابع مالی در دست ندارند، عنوان کرد: در صورتی خیرین به ما مراجعه کنند به آنها مشاوره می‌دهیم که در فلان مناطق مشکلات وجود دارد اما در نهایت تصمیم با خود خیر است.

شهریاری ضمن تعجب از اینکه یک زایشگاه شهر دهدشت به خاطر 10 درصد منابع مالی راکد مانده است، افزود: در این چند سال به خاطر وضعیت خوب بودجه در بخش درمان می‌شد آن را به پایان رساند و نمی‌دانم چرا این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اگر خیری به ما مراجعه کند آن را تشویق می‌کنم که به این منطقه مراجعه کند، گفت: یک جلسه اختصاصی به دکتر هاشمی مراجعه و درد دل مردم این منطقه را منتقل می‌کنم و می‌خواهم که برای اورژانس و زایشگاه شهرستان کهگیلویه که درصد کمی از آن مانده فکری جدی کنند.

شهریاری ادامه داد: قول می‌دهم صبحت کنم که دستگاه فیکو و تجهیزات مناسب برای عمل چشم در اختیار شما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فقیرترین مردم طبق آمار دولت مردم سیتان و بلوچستان هستند، گفت: وقتی صحبت شما در خصوص وضعیت شهرستان کهگیلویه بزرگ را شنیدم تحت تاثیر قرار گرفتم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشوربا اشاره به اینکه وضعیت شهرستان کهگیلویه بزرگ از لحاظ شاخص تخت بیمارستانی خیلی پایین است، افزود: باید در چند سال گذشته زمانی که امکانات به حوزه بهداشت و درمان تزریق شد به این منطقه توجه بیشتری می‌شد.

وی گفت: نزد دکتر هاشمی و مسئولان کشور بخاطر وضعیت بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بزرگ گریه و زاری می‌کنم.

شهریاری تصریح کرد: حتی در استان شما بر اساس جمعیت توزیع تخت بیمارستانی عادلانه نبوده و به شهرستان کهگیلویه بزرگ توجه نشده است.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *