حسینعلی شهریاری

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به ظرفیت بانوان در امر خیر اظهار داشت: ظرفیت‌های بانوان در حوزه خیرین سلامت به‌کارگیری شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، حسینعلی شهریاری در نخستین مراسم سالگرد آغاز به کار فعالیت شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان‌رضوی در مشهد مقدس اظهار کرد:  مقدمات تشکیل مجمع خیرین سلامت کشور در مجلس هفتم و با حضور و فعالیت‌های آقای لنکرانی وزیر بهداشت وقت، فراهم شد. سمن‌های بسیاری در سطح کشور هستند که به عنوان نیکوکار کمک‌های فراوانی در زمینه درمان و پیشگیری می‌کنند.

وی افزود: زنان باید مشارکت‌ها بیشتری در اقدامات کشوری داشته باشند. بانوان در کشور به طور جدی به کار گرفته نشده‌اند. نقش بانوان می‌تواند بسیار پررنگتر در کشور باشد. در همین راستا مشارکت‌های زنان در استان‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم. از مهمترین مسئولیت‌های بانوان مدیریت خانواده است که سلامت فرزندان و همسران خود را می‌توانند حفظ کنند.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه بودجه‌های کمی به برخی از بیماری‌ها اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: حدود چهار یا پنج سال است که در رابطه با برخی بیماری‌ها، بودجه‌های کمی به این بیماری‌ها اختصاص یافته است، اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که دولت امسال در زمینه بودجه دارد تخصیص این اعتبارات با مشکلاتی مواجهه می‌شود.

شهریاری ادامه داد: جلساتی در دولت با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات خیران داشته‌ایم، همچنین در استان خراسان‌رضوی در طی جلسه‌ای که با آقای دارابی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد داشته‌ایم بدین نتیجه رسیده‌ایم که مشکلات خیران را تا حدودی رفع کنیم تا بتوانند با آسایش بیشتری فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در شهرستان تربت‌جام حدود 21 میلیارد تومان کمک از خیران جمع‌آوری شده است، درنتیجه مسئولان باید خود را خدمت‌گذار خیران بدانند چراکه این نیکوکاران یاری‌دهنده دولت هستند و می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات دولت را رفع کنند. دولت در زمینه سلامت مشکلات زیادی در حوزه منابع مالی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *