مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ساختمان ستادی انتقال خون این استان هشت سال پس تخریب و نوسازی 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمیدرضا اسلامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) در مشهد افزود: این ساختمان ناتمام با 10 هزار مترمربع زیربنا برای تکمیل نیازمند 220 میلیارد ریال اعتبار است.
وی اظهار کرد: این سازمان در استان با مشکلات متعدد از جمله مشکلات مالی روبروست و تاسیسات ساختمان پایگاه امام رضا (ع) از جمله برق آن نیز ظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای دستگاههای موجود را ندارد. 
وی گفت: مهمترین مشکل انتقال خون در این استان تکمیل ساختمان ستادی این مجموعه در خیابان سناباد مشهد است که با توجه به ظرفیت و توان خیرین سلامت در استان امیدواریم این خیرین در رفع برخی نیازها ما را یاری کنند.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این مراسم گفت: سالها قبل مسئولان مبلغ قابل توجهی برای رفع نیازهای فوری سازمان انتقال خون اختصاص دادند که این مبلغ در سالهای بعد نیز پایدار شد.
حسینعلی شهریاری افزود: تفاوت حقوق دریافتی پزشکان این سازمان با سایر بخشهای وزارت بهداشت از جمله مشکلاتی است که موجب انتقال برخی پزشکان به دیگر مجموعه ها شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس نیز نمی تواند وارد این موضوع شود زیرا خدمات سازمان انتقال خون رایگان است و به دلیل نداشتن درآمد نمی تواند برخی هزینه ها از جمله حقوق پزشکان خود را از منابع دیگر جبران کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشهد خیرین بسیار دارد که می توانند یاریگر این سازمان باشند.
وی همچنین در ارتباط با کمک خیرین سلامت به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: از حضور خیرین برای این کمک ها دعوت شده و برای ساماندهی کمک های آنان در این بخش در حال برنامه ریزی هستیم. 
وی افزود: تاکنون تعدادی از خیرین قول مساعدت در این زمینه داده اند که با قطعی شدن آن اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *