معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: خیران نیک اندیش در سراسر کشور در سال های اخیر حدود 50 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت سرمایه گذاری کردند.

اسماعیل غنیان روز پنجشنبه در حاشیه آیین انتخابات مجمع خیران خمین  افزود: 59 درصد از کمک های خیران درحوزه عمرانی واحدهای درمانی بوده است که در این راستا چهار هزار و 78 واحد به وسعت چهار میلیون و 213 هزار متر مربع با مشارکت خیران در عرصه سلامت ایجاد شده است.
وی بیان کرد: بیشترین کمک های خیران در بخش عمران بیمارستانی و کمترین مشارکت ها نیز در عمران خانه بهداشت روستایی بوده است.
وی ادامه داد: 26 درصد از کل کمک های خیران سلامت زمین های اهدایی و بقیه برای فراهم کردن لوازم و تجهیزات پزشکی صرف شده است.
غنیان افزود: در دهه اخیر، 14 میلیون و 791 هزار متر مربع زمین از سوی خیران سلامت برای ساخت و توسعه واحدهای درمانی کشور اهدا شده است.
معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیران سلامت کشور بیان کرد: 361 هزار مورد لوازم و تجهیزات پزشکی شامل 36 هزار مورد لوازم و تجهیزات پزشکی و 325 هزار مورد لوازم و کالاهای غیر پزشکی نیز توسط افراد نیکوکار به واحدهای درمانی سراسر کشور اهدا شده است.
وی، شمارخیران سلامت کشور را 90 هزار نفر بیان کرد و افزود: هر سال به مجموعه این خیران افزوده می شود و به طور میانگین مشارکت خیران سالانه با 10 درصد رشد مواجه است.
غنیان با بیان اینکه مجمع خیران سلامت در 270 نقطه کشور تشکیل شده افزود:این مجمع، سازمانی مردم نهاد است که همه فعالیت های آن غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی و با رعایت کامل قوانین و مطابق اساسنامه است.
غنیان گفت: بزرگترین خیر سلامت کشور متعلق به تبریز است که در حال ساخت بیمارستان 500 تختخوابی با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی است.
معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیران سلامت کشور گفت: مشارکت خیران سلامت خمین در سطح کشور ستودنی است و با وجودی که این شهرستان از زیر ساخت های صنعتی محروم است و بخش کشاورزی آن هم سنتی و در چنبره خشکسالی محاصره شده اما، نیکوکاران این خطه مشارکت خوبی در ارتقای سطح بهداشتی و درمانی دارند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین نیز در آیین انتخابات مجمع خیران خمین گفت: هدیه ارزشمند دولت به زادگاه معمار کبیر ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی در مرداد ماه سال 95 بود.
دکتر جواد جواهری افزود: بر این اساس پایه و ستون های دانشکده در یک سال گذشته استقرار پیدا کرد و طرح های عمرانی زیادی اجرا شده که بخشی از آن ها با مشارکت خیران سلامت بوده است.
وی ادامه داد: نداشتن خوابگاه دانشجویی، نبود سالن ورزشی، خلاء ساختمان فوریت های پزشکی، کمبود تجهیزات آموزشی، سی تی اسکن و ماموگرافی مدرن و تجهیزات جراحی مغز و اعصاب از مهمترین کمبودهای حوزه سلامت خمین است.
جواهری بیان کرد: دولت به تنهایی قادر به فراهم کردن زیر ساخت های بهداشت و درمان نیست و می طلبد خیران سلامت برای ارتقای شاخص های درمانی و زیر ساخت های بهداشتی و درمانی یاریگر باشند.
دکتر جواد جواهری افزود: در چند سال اخیر مجمع خیران سلامت خمین فعالترین مجموعه نیکوکاران سلامت در استان مرکزی بوده است و همراهی حیران در این بخش حدود 100 میلیارد ریال است.
در این آیین هیات مدیره مجمع خیرن سلامت خمین متشکل از هفت نفر عضو اصلی، 2 نفر عضو علی البدل برای مدت 2 سال انتخاب شد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که با 105 هزار نفر جمعیت در 61 کیلومتری اراک قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *