رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کمک‌های شهروندان نیکوکار به حوزه سلامت، می‌تواند جایگزین پرداخت‌های مالیاتی آن‌ها شود

علیرضا مفرح در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صاحبان صنایع و اصناف می‌توانند در توافق با سازمان امور مالیاتی، مالیات متعلق به شرکت یا حرفه خود را به محل مورد نظر این سازمان در حوزه سلامت صرف کنند و فیش آن را به اداره مالیاتی تحویل دهند.

وی، با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر استفاده از معافیت مالیاتی، تصریح کرد: این قانون مواردی را شامل می‌شود که به‌ موجب آن اشخاص حقیقی و حقوقی به حساب‌های تعیین شده از طرف دولت به منظور بازسازی،کمک و نظیر آن به صورت بلاعوض پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: اعتبار پرداختی یا تخصیصی و یا کمک‌های غیرنقدی بلاعوض اشخاص حقیقی یا حقوقی جهت تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی طبق ضوابطی که توسط وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌کند، مشمول این قانون می‌شود.

مفرح تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشخاص بابت ساخت بیمارستان، مراکز بهداشتی درمانی و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها که در محدوده اراضی دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی واقع‌شده و مالکیت آنها نیز متعلق به دانشگاه است که مشمول معافیت مالیاتی می‌شود.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کاشان رتبه بالایی در بخش خیران دارد و باید بسترهای فعالیت نیکوکاران در بخش بهداشت و درمان را به بهترین شکل فراهم کنیم.

وی افزود: مشارکت شهروندان نیکوکار کاشان در حوزه سلامت سابقه دیرینه دارد و پیشگام کارهای خیرخواهانه در کشور هستند و در حال حاضر نیز بیش از ۴۰۰ نفر در مجمع خیرین سلامت این شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی کاشان همکاری می‌کنند. 

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *