پیشرفت فیزیکی 45 درصدی مرکز جامع خیرساز شهر دزج قروه

 

سنندج- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان گفت: امسال هشت طرح خیرساز در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه در استان به بهره برداری رسید.

مهدی مسیمر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ طرح خیّرساز شامل ساختمان دیالیز و فوریت‌های پزشکی دیواندره هم برای نیمه دوم سال در نظر گرفته شده و تفاهم نامه آن با خیرین سلامت به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ طرح خیرساز در شهرهای مختلف کردستان در حوزه خانه بهداشت، بخش دیالیز، مرکز پیوند استخوان و بخش های دیگر درمانی و آموزشی در دست اجرا قرار دارد، افزود: مهمترین این طرح‌ها، طرح خیرساز دیالیز در بیمارستان بعثت سنندج است که توسط ۲ خیّر استان با ۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد و ۸۵ درصد کار اجرایی آن به پایان رسیده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان اضافه کرد: خیرین با وجود تنگناهای اقتصادی، مشارکت بسیار خوبی با مجمع خیرین سلامت داشته اند و از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و دیگر نهادها انتظار می رود یاریگر این بخش باشند.

مسیمر، واحد پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت را دیگر طرح خیّرسازی اعلام کرد که با مشارکت خیّر ایرانی مقیم آمریکا در دست ساخت است.

وی گفت: این بخش با زیر بنای ۸۰۲ مترمربع و ۶ اتاق ایزوله، اتاق عمل و فضاهای جانبی در بیمارستان بعثت سنندج در دست ساخت است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان امسال بهره برداری می شود و بیماران سرطانی نیازمند به پیوند مغز استخوان را از مراجعه به دیگر استان‌ها و تحمل هزینه‌های گزاف بی نیاز می‌کند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان، تعهد خیزین سلامت در استان را در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به شدت نیاز حوزه بهداشت و درمان استان، شهروندان کردستانی با هر مبلغی که در توان دارند، به تقویت و تکمیل طرح‌های این حوزه کمک کنند.

یک هزار و ۶۵۰ خیر سلامت با حوزه بهداشت و درمان کردستان همکاری دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *