رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع خیرین سلامت در 56 دانشگاه و دانشکده مستقل کشور فعالیت داشته و در 250 الی 300 شهرستان شورای مشارکت خیرین راه اندازی شده است.
شهریاری در جلسه شورای مجمع خیرین سلامت کشور در شهرستان میانه، وظیفه مجمع خیرین سلامت در کشور، استانها و شهرستانها را خدمت به خیرین و هموار نمودن مسیر برای کار خیر آنها عنوان نمود.
وی خیرین را بازوی مشارکتی مجمع خیرین و حوزه بهداشت و درمان عنوان کرده افزود: هزینه درمان بویژه برخی بیماریهای خاص و نادر گزاف می باشد که در این راستا باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بر سبک زندگی اسلامی تاکید کرده اند عمل کرده و در مسیر بهداشت و پیشگیری حرکت کنیم تا کسی بیمار نشود.
شهریاری همچنین با اشاره به اضافه وزن بالای 55 درصد از جمعیت کشور گفت: اضافه وزن خود عاملی برای بسیاری از بیماریهاست که باید مورد کنترل و پیشگیری قرار گیرد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انجام امور خیر در حوزه سلامت را از بالاترین و مهمترین امور خیر در جامعه عنوان نموده تنها رقابت ثواب را انجام کار خیر خواند.
معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این جلسه با بیان اینکه خیرین با اقدام نیک خود باری از روی دوش دولت با انجام قسمتی از وظیفه دولت بر می دارند گفت: باید دست این خیرین را بوسید.
جان بابایی بخش دیالیز، MRI، اورژانس هوایی و راه اندازی نمایندگی مهرانه و مرکز تشخیص سرطان را از امکانات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان عنوان نموده گفت: نواقصات و کمبودهایی را هم شاهد بودیم که با پیگیریهای لازم رفع خواهیم نمود.
وی همچنین حمایتهای اقتصادی خانواده های دارای بیمار را خارج از توان دولت خوانده افزود: تنها بحث ساخت مهم نیست بلکه باید حمایتهای اقتصادی خانوارها در حوزه بهداشت و درمان نیز رفع شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با حضور در این جلسه بخشندگی را کار افراد توانمند دانست که برخی از جان خود می گذرند و برخی از مال خود تا هم به دیگران سود برسانند هم به خود تا در نزد خدا جایگاهشان ارتقاء یابد.
دکتر صومی با اذعان بر اینکه خیرین انتظار تجلیل ندارند زیرا در درگاه خداوند مجلل به شمار می روند اضافه کرد: استواری جامعه از انرژیهای مثبتی است که توسط افراد خیر در جامعه منتشر می شود.
وی با بیان اینکه ما انسانهایی اجتماعی هستیم که حیاتمان وابسته به حیات دیگران است،  تجهیزات و بازسازی  و احداث چند خانه بهداشت و مرکز درمانی در شهرستان میانه و شهرهای تابعه آن را از جمله نیازهایی خواند که باید مرتفع شود و در این راستا قول مساعد داد.
پورناجی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان نیز در این جلسه گفت: در زمان ریاست دکتر صومی، احترام و ارزش به خیرین به اوج رسیده و در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *