تعهد ۵۰ میلیارد ریالی خیران برای طرح های سلامت در استان

امسال خیران بخش سلامت ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های سلامت در کهگیلویه وبویراحمد تعهد کرده اند.

به گزارش صدا وسیما مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان با بیانتعهد ۵۰ میلیارد ریالی خیران برای طرح‌های سلامت در استان اینکه هشت طرح عمرانی در استان با مشارکت خیران سلامت هم اکنون در حال اجرا است گفت: سه طرح عمرانی اقامتگاه همراه بیمار، مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماران خاص در یاسوج، مرکز خدمات جامع چنگلوا در کهگیلویه، پایگاه جامع سلامت سرآب تاوه، جایگاه خروج بالگرد، ساختمان اورژانس هوایی در محور یاسوج به اصفهان، کلینیک دندان پزشکی گچساران و مرکز جامع سلامت سوق از جمله این طرح‌ها است.

سالار جوکار پیشرفت کاری این طرح‌ها را ۱۰ تا ۸۰ در صد برآورد کرد و افزود: امسال خیران بخش سلامت ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح‌ها تعهد کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون موسسه خیریه سرطان، بیماران نیازمند را از نظر دارویی، رادیولوژی، هزینه‌های اقامت و ایاب و ذهاب حمایت می‌کند.

جوکار با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند اضافه کرد: بخشی از هزینه‌ها از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و بخشی نیز از طریق خیران تأمین اعتبار می‌شود.

جوکار گفت: هم اکنون ماهیانه تا سقف ۶ میلیون ریال برای خرید داروی بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد از طریق مجمع خیران سلامت کمک می‌شود.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه بیماران نیازمند و توسعه زیرساخت‌های درمانی از رسانه‌های ارتباط جمعی خواست تا با اطلاع رسانی به مردم برای مشارکت بیشتر در امر سلامت تلاش بیشتری کنند.

پیش‌تر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته بود خیران سلامت استان در چهار سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال به این حوزه کمک کرده‌اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *