پروژه های بهداشتی، درمانی و امدادی دانشگاه در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افتتاح هشت پروژه‌ بهداشتی، درمانی و امدادی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با آغاز دهه فجر 1396 خبر داد.

به گزارش خبرنگار وب دا، سید محی الدین سجادی با اعلام این خبر، گفت: با بهره برداری از این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان ، شاهد حرکتی رو به جلو و پیشرفتی بیش از پیش در حوزه های مختلف بهداشت، درمان و امداد جاده ای در این دانشگاه و استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در زمینه اجرای نظام طرح تحول سلامت در استان گام‌های بسیار بزرگی برداشته است، افزود: در دهه مبارک فجر امسال نیز دانشگاه در نظر دارد هشت پروژه را در شهرستان های سنندج، مریوان و سقز به بهره برداری برساند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: در شهرستان مریوان با توجه به افزایش جمعیت و جهت دسترسی آسان مردم به خدمات سلامت، دانشگاه اقدام به افتتاح پروژه هایی شامل پایگاه سلامت نوبهار ، پایگاه سلامت ساحلی، خانه بهداشت روستایی گیلی کران ، خانه بهداشت روستایی عصرآباد و خانه بهداشت روستایی گماره لنگ می نماید.شایان ذکر است که چهار پروژه از برنامه های اجرائی شهرستان مریوان در ردیف طرح های چهار گانه وزارت بهداشت ودرمان  ،دانشگاه علوم پزشکی ،استانداری ومشارکت خیرین سلامت میباشد .

سجادی عنوان کرد: در شهرستان سقز نیز به دلیل کوهستانی بودن و حادثه خیز بودن گردنه سرا ، مرکز فوریتهای بین جاده ای جهت امدادرسانی هر چه سریعتر افتتاح می گردد که این پروژه نیز علاوه بر زمین اجرا نیز بصورت صددر صد با هزینه خیرین وبا اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شده است.

وی اضافه نمود: پایگاه اورژانس جاده ای نگل به لحاظ خدمت رسانی و پوشش هرچه بهتر این منطقه و همچنین دیسپیج رزرو (اتاق فرمان 115) سنندج جهت مدیریت بحران نیز از دیگر پروژه هایی است که در این دهه شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه خاطرنشان ساخت: در ایام دهه فجر امسال، علاوه بر افتتاح و بهره برداری از پروژه های مذکور، موارد متعددی از بازسازی و تعمیرات اساسی مراکز جامع خدمات سلامت در استان را نیز خواهیم داشت.

گفتنی است هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر، پروژه هایی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات سلامت در استان به بهره برداری می رسد.

علاوه بر موارد صدر الاشاره پروژه توسعه ،باز سازی ساختمان انکولوژی وسر طان خون کودکان بیمارستان بعثت با اعتبار دو میلیارد ریال بصورت مشترک دانشگاه وخیرین در برنامه های افتتاحی قرار دارد.

 

                                                                            روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کردستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *