رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از کمک 120میلیارد ریالی مجمع خیرین سلامت به بخش درمان این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «محمدرضا نیکبخت» در همایش شناخت و پیشگیری سرطان که در سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، از پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در سرطان های گوارشی و پوست خبر داد و افزود: بودجه سلامت برای هزینه های این حوزه کافی نیست بنابراین مشارکت و حمایت مردمی را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده است که تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد سه مؤسسه فعال داریم، چند موسسه در حال راه اندازی است و در سایر شهرستان ها نیر در حال فعالیت هستیم .

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بودجه سلامت کشور کفاف هزینه های سلامت را نمی دهد بنابراین مردم باید کمک کنند و به سلامت کشور کمک کنند در برخی از استانها فعالیت های چشم گیری انجام شده و در این استان  تاکنون12میلیارد تومان کمک شده و 9میلیارد تومان نیز در حال انجام است .

نیکبخت تصریح کرد: مجهز کردن بیمارستان ها، ساخت همراه سرا،  خانه های بهداشت، مراکز بهداشت، خرید آب سرد کن و کمک به بیماران نیازمند از جمله کارهای انجام شده توسط مجمع خیرین است همچنین یک کلنیک مجهز دندانپزشکی در گچساران توسط بانک ها در حال ساخت است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی(محکم) شعبه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موسسه محکم نیز مخصوص کودکان مبتلا به ناهنجاری مادرزادی است که تاکنون 315پرونده در این موسسه تشکیل و جهت درمان به تهران معرفی کردیم و بالغ بر 130نفر درمان قطعی شدند .

نیکبخت آگاهی دادن به مردم را بسیار مهم عنوان و اظهارکرد: از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا مردم را با موسسه خیریه محکم آشنا کنند که این بیماری ها توسط موسسه خیریه درمان می شوند.

وی تاکید کرد: با حمایت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد طرح غربالگری همه بیماران بخصوص بیماران مادرزادی را در دستور کار داریم و همه افرادی که در حومه شهر هستند شناسایی و جهت درمان به تهران معرفی می شوند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: موسسه نور نیز موسسه ای خیریه برای کمک به افراد مبتلا به سرطان است که با توجه به هزینه های درمانی این بیماران، آنها را کمک و حمایت می کند. یک بیمار سرطانی هر 8 هفته دارویی تجویز می شود که هزینه هر هفته ان 45میلیون تومان می شود. در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد 280 بیمار سرطانی تحت پوشش حمایتی این موسسه قرار دارد.

نیکبخت با بیان اینکه تاکون 250 میلیون تومان به بیماران سرطانی کمک هزینه در زمینه دارو درمان و تشخیص کرده‌ایم، اضافه کرد: امید دادن به فرد بیمار و سرطانی بسیار مهم است و نیاز به مشارکت جمعی دارد، آموزش دادن در این راستا نیز بسیار مهم است و باید در زمینه سرطان برای مردم استان فکری شود و کمک کنند چرا که در برخی از انواع سرطانها ازجمله گوارشی و پوست جز استان های پیشتاز هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *