رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان‌رضوی نیز گفت: در طول یک سال گذشته، تعداد اعضای مجمع خیرین سلامت زنان از 25 نفر به 500 نفر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، آرزو حیدریان در مراسم نخستین سالگرد آغاز به کار مجمع خیرین سلامت زنان استان در هتل پارسیس اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، تعداد اعضای مجمع خیرین سلامت زنان از 25 نفر به 500 نفر رسیده است. فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت زنان خراسان رضوی در حوزه سلامت، مددکاری و همکاری با سمن‌های سلامت و پیشگیری و آموزش و سلامت است. زنان خراسان رضوی به عنوان نخستین شورای زنان فعالیت‌های خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه عمران و سلامت یکسری فعالیت‌ها در شهرستان‌ها انجام شده و در واقع رویکرد اصلی این مجمع، بیشتر در زمینه فعالیت در شهرستان‌ها است. همچنین در راستای سلامت، نخستین سمن‌سرا را در سطح کشور تأسیس کردیم که در کنار هشت سمن سلامت دیگر در حال فعالیت است.

حیدریان با اشاره به این که شعار ما مبتنی بر این است که پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: بر همین اساس در زمینه ورزش کودکان واد شده‌ایم تا بتوانیم جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم، درنتیجه از قهرمانان مدال‌آور آسیایی خود به عنوان سفیران سلامت شورای مجمع سلامت زنان استان استفاده کرده‌ایم. مجمع خیرین سلامت زنان استان خراسان‌رضوی در سطح استان 250 سفیر سلامت دارد که در حوزه فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان ما درحال فعالیت هستند تا بتوانیم نسل سالمی داشته باشیم.

رئیس شورای مشارکت‌های  زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی تصریح کرد: حوزه فعالیت‌های دیگر ما، در  زمینه پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی است. با توجه به این که هزینه‌های زیادی این بیماری‌ها به بار می‌آورند، باید بتوانیم توجه خیران را به این حوزه جلب کنیم.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات این مجمع، ورود به حوزه کودکان و تأمین نیازهای ویژه آنان است. در این راستا با همکاری بنیاد بخشش، انگیزه کافی برای انجام این فعالیت‌ها در سطح استان فراهم و گسترش یافت. با همکاری تعدادی از خیران صندوق خیریه‌ای راه‌اندازی شده و در کنار آن با همکاری بانک ایران‌زمین، گام‌های مهمی در این زمینه انجام شده است.

حیدریان با اشاره به این که حدود یک میلیارد تومان کمک از خیرین جمع‌آوری شده است، افزود: با همین کمک‌ها به تهیه بسته‌های سلامت و پخش آن‌ها در مناطق زلزله زده استان روی آوردیم، همچنین پخش صبحانه سلامت در سطح استان و شهرستان‌ها برای کمک به نیازمندان در راستای افزایش فرهنگ سلامت کودکان انجام شده است.

رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان توضیح داد: مورد دیگر که قابل توجه این مجمع بوده و سال آینده بدان پرداخته خواهد شد در زمینه مادران باردار و جلوگیری از مرگ مادران است، چراکه این امر از شاخه‌های توسعه کشور است تا در این راستا بتوانیم بسته‌های سلامت را نیز برای آنها فراهم کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *