دبیر کل مجمع خیرین سلامت گفت: در سال جاری با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و بنیاد برکت کارهای خیر زیادی صورت گرفته و نیز با توجه به توان خیرین حدود ۱۸۰۰ پروژه افتتاح شده است.

 به گزارش روابط مجمع خیرین سلامت کشور، حسینعلی شهریاری در نخستین گردهمایی زنان خیر سلامت کاشان و آران و بیدگل که در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشکیل شد اظهار داشت: مشارکت بانوان در حوزه خیرین سلامت یک کار بزرگی است و باید به فال نیک گرفته شود زیرا خواهران سهم عمده ای در مجمع خیرین سلامت دارند و ما انتظار داریم بانوان مشارکت جدی تری داشته باشند که شاید این اولین جلسه ای است که بانوان به طور فعال شرکت می‌کنند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ابراز داشت: در سال جاری با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و بنیاد برکت کارهای خیر زیادی صورت گرفته و نیز با توجه به توان خیرین حدود 1800 پروژه افتتاح شده است و پروژه‌های بسیار بزرگی در حال اتمام است و تا آخر سال این پروژه ها نیز افتتاح خواهد شد.

شهریاری ضمن اشاره به این که در این چند سال اخیر  خیرین 5 هزار میلیارد کمک کرده اند که بیشتر این مبلغ در پنج سال اخیر کمک شده و سالانه نیز افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: هنگامی که منابع مالی در کشور افزایش پیدا  می‌کند به تبع آن پروژه های عمرانی فعال می‌شود و بازار از رکود خارج شده و اقتصاد رونق پیدا می‌کند پس قطعا کمک خیرین نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

شهریاری گفت: در مجلس شورای اسلامی اعتبارات قابل توجهی برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده و یک در صد مالیات بر ارزش افزوده که حدود 10هزار میلیارد تومان  می‌شود جزئی از آن است که دولت با توجه به مشکلاتی که دارد نمی‌تواند آن را پرداخت کند و اکنون 4هزار و هشتصد میلیارد به حوزه سلامت بدهکار است.

شهریاری با اشاره به این که در کشور 56 دانشگاه علوم پزشکی داشته و به موازات آن 56 مجمع خیرین سلامت مستقل و 276 مجمع در شهرستان ها داریم اذعان داشت: شورای زنان مجمع خیرین سلامت کاشان اولین جلسه‌ است که در کشور با چنین حضور پر رنگی تشکیل شده و با توجه به این که جمعیت زنان در کشور بیش از 50 درصد است این شورا باید فعال تر شود و اگر خواهران وارد حوزه سلامت نشوند این کار ناقص است.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *