در هشتمین روز از دهه مبارک فجر نخستین مرکز اورژانس خیرساز در مشهد با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت، نخستین مرکز اورژانس خیرساز مشهد که از سوی فرزندان شادروان محمد حیدریان و به نام وی ایجاد شده است، طی آئینی با حضور معاون مجمع خیرین سلامت کشور به بهره‌برداری رسید.

دکتر علی صمدی، رئيس اورژانس 115 مشهد با بیان اینکه در این مرکز دو دستگاه آمبولانس فعال است، اظهار کرد: امروز ما در این مرکز از نخستین آمبولانس جدید بنز اسپرینتر در مشهد رونمایی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این آمبولانس به روزترین نوع آمبولانس در جهان است که قابلیت حذف تکانه‌ها جهت کاهش فشار به بیماران به ویژه بیماران تصادفی را دارد.

سیدمحمد طباطبایی، معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور، عنوان کرد: افتتاح چنین مراکز اورژانسی با این ساختار، بسیار موردنیاز مشهد است و حتی این مرکز می‌تواند به عنوان مرکزی برای آموزش‌های اورژانس به دانشجویان استان شناخته شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سلامت به لحاظ امکانات متاسفانه عقب هستیم و تجهیزات و آمبولانس‌های موجود اندک است.

معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان، ادامه داد: در آینده همچنان شاهد فعالیت‌ها و موفقیت‌های بیشتری درعرصه بهداشت و درمان استان باشیم.

آرزو حیدریان، رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی نیز در این مراسم، اضافه کرد: این مرکز به منظور دسترسی سریع به بیماران با توجه به ترافیک و بافت پرتراکم در منطقه احمدآباد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز دو دستگاه آمبولانس فعال خواهند بود، گفت: حضور خیرین در حوزه پایگا‌ه‌های اورژانس اقدام جدیدی است که در دستور کار مجمع خیرین سلامت استان قرار گرفته است و نخستین ثمره آن در مشهد در این مرکز امروز به بهره‌برداری رسید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *