به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت دزفول در خجسته سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) بخش دیالیز بیمارستان کارون گتوند با ظرفیت هشت تخت به مساحت 254 متر مربع با مشارکت خیرین سلامت شهرهای گتوند و دزفول راه اندازی شد.


فرماندار گتوند سیدمجید صالحی با بیان اینکه شهرستان گتوند با 18بیمار دیالیزی تاکنون فاقد بخش دیالیز مجهز بوده و بیماران کلیوی برای دیالیز ناچار به مراجعه به دیگر شهرهای خوزستان بودند بیان داشت: با افتتاح این بخش برخی از مشکلات دیالیز بیماران در شهرستان گتوند برطرف خواهد شد اما برخی دیگر از بیماران به دلیل نداشتن بانک خون همچنان به شهرهای دیگر خوزستان نیازمند هستند
.

نماینده مردم شوشتر و گتوند درمجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح این بخش به توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در شهرستان گتوند اشاره کرد و خواستار تسریع در احداث مراکز درمانی  در بخش های مختلف این شهرستان شد.
سهراب گیلانی بر شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای سماله ، ترکالکی ، جنت مکان و صالح شهر در این شهرستان تاکید کرد.
وی درادامه با اشاره به فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول درحوزه بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: خدمات خوبی از سوی این دانشگاه صورت گرفته اما این خدمات همچنان باید تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به وضعیت و مشکلات بهداشت و درمان کشور قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ، تحول اساسی درحوزه بهداشت و سلامت کشور بوجود آمد.
یوسف پریدار به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان گتوند بعد از اجرای این طرح اشاره کرد و افزود:  ارتقاء مرکز درمان بستر به بیمارستان 32 تختخوابی کارون گتوند و تجهیز آن یکی از نمونه های توسعه زیر ساخت های درمانی در گتوند بوده است.
امام جمعه گتوند نیز در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان ذیربط و کمک های خیرین شهرستان های گتوند و دزفول برای راه اندازی بخش دیالیز این شهرستان گفت: این اقدام یکی از جلوه های مردمی و اتکا به ظرفیت های مردمی را نشان می دهد و ما باید از این ظرفیت های درونی در دیگر زمینه ها و نیازهای شهرستان استفاده کنیم.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی ادامه داد: در شهرستان گتوند خدمات خوبی دربخش بهداشت و درمان صورت گرفته است اما این شهرستان همچنان در این بخش نیازهای زیادی دارد.
حجت الاسلام محمدرضا مقتدا از خیرین سلامت گتوند نیز در این آیین گزارشی از روند کمک رسانی خیرین سلامت این شهرستان ارائه کرد و گفت: خوشبختانه کمک های خوبی از طرف خیرین این شهرستان صورت گرفته است و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دزفول در این مراسم بیان داشت : مرکز دیالیز بیمارستان کارون گتوند با 254 متر مربع زیر بنا و هزینه ای معادل 250 میلیون تومان توسط خیرین شهرستان گتوند احداث و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مجمع خیرین سلامت دزفول تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

کاظم اردو اضافه نمود: در سال جاری دو پایگاه اورژانس جاده ای 115 و یک مرکز جامع سلامت توسط خیرین دزفول احداث و به بهره برداری رسیده است
 اردو همچنین از افتتاح یک پایگاه بهداشتی درمانی و یک اورژانس جاده ای 115 در ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

در پایان این مراسم از 130 نفر خیرین عرصه سلامت شهرهای گتوند و دزفول با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدر دانی به عمل آمد.





بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *