در آیینی به مناسبت عید سعید غدیر دو پایگاه بهداشتی درمانی که به همت دو تن از خیرین حوزه سلامت با صرف افزون بر هفت میلیارد ریال ساخته شده اند در دزفول به بهره برداری رسید.

به گزارش روناش امام جمعه موقت اهواز در آیین افتتاح این پایگاههای بهداشتی که در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد در سخنانی از خیرین سلامت به عنوان جهادگران در راه خدا نام برد و گفت:خیرین سلامت با اهدای مال خود در راه خدا جهاد می کنند.

حجت الاسلام احمدرضا حاجتی با تاکید بر گسترش فعالیت های خیرین در جامعه افزود:

با فراهم کردن بستر لازم باید زمینه فعالیت های خیرخواهانه را در بخش های مختلف در سطح جامعه فراهم کرد.

وی اظهار داشت:ساخت مراکز و پایگاههای بهداشتی و درمانی یک فرصت معنوی است که خیرین حوزه سلامت از آن بهره مند شده اند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به تبیین فلسفه غدیر پرداخت و گفت:غدیر مسیر خیری است که از پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) برای هدایت بشریت باقی ماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با تجلیل از اقدامات خیرین حوزه سلامت گفت:فعالیت های خیر خواهانه خیرین سلامت پیش از انقلاب اسلامی در شهرستان دزفول آغاز شده و همچنان با مشارکت خوب خیران تداوم دارد.

یوسف پریدار ساخت بیمارستان ، مراکز و پایگاههای متعدد بهداشتی و درمانی از سوی خیرین در دزفول را افتخاری ماندگار برای این شهرستان دانست و افزود:خیرین حوزه سلامت در سخت ترین شرایط همواره یار و یاور مردم بوده و در ساخت مراکز بهداشتی و درمان پیشقدم بوده اند.

وی همچنین با تایید کامل نبودن ارتباط دانشگاه علوم پزشکی دزفول با جامعه خیرین اظهار کرد:به منظور جذب کمک های خیرین در راستای ساخت فضاهای بهداشتی و درمانی ، دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مجمع خیرین سلامت نسبت به جذب کمک های خیرین دزفولی خارج نشین و منطقه تلاش می کنند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت شهرستان دزفول نیز با ارایه گزارشی از فعالیت های این مجمع گفت:دزفول از جمله شهرهایی است که خیرین آن در تمام زمینه ها از جمله مدرسه سازی ، ساخت مسجد ، کتابخانه و نیز مراکز بهداشتی و درمانی در کشور پیشگام می باشند.

علیرضا مجدی نسب افزود:جامعه خیرین دزفول اخیرا نیز در حوزه میراث فرهنگی و حفظ محیط زیست همچنین ساخت مراکز آموزش عالی وارد عمل شده اند.

وی مهمترین هدف مجمع خیرین سلامت را هدایت کمک های خیر خواهانه مردم به سمت نیازهای بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت:در چهار سال اخیر هشت مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی به همت خیرین دزفول در این شهرستان ساخت و تجهیز شده است ضمن اینکه کمک های مالی قابل توجهی برای تجهیز بخش های مختلف بیمارستانی و اورژانس از سوی خیرین اهدا شده است.

در این آیین از خانواده مرحوم حاج حسین اسدی نیا خیر سلامت که پنج میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال برای ساخت یک پایگاه بهداشتی و درمانی در دزفول هزینه کرده است تجلیل به عمل آمد.

 

تجلیل از خانواده مرحوم حاج ابوالقاسم عطار دیگر خیر حوزه سلامت که پایگاه بهداشتی درمانی به مساحت ۷۰۰مترمربع و با صرف یک میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال ساخته است از دیگر بخش های این مراسم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *