نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تقاضای حمایت و همکاری از پزشکان و خیرین سلامت باید به‌گونه‌ای باشد که تلاش برای کاهش وابستگی‌ها به خدمات پزشکی در شیراز و استان‌های هم‌جوار اتفاق بیفتد و کمتر شاهد مراجعه و اعزام بیماران برای دریافت این‌گونه خدمات در خارج از استان باشیم
به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد ، سومین کارگروه مشورتی بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد به همت دکتر سید بصیر هاشمی در بیت حضرت آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، با حضور اعضای کارگروه و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت در شیراز برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر سید بصیر هاشمی؛ دبیر کارگروه مشورتی بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور جمعی از اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اظهار امیدواری کرد که حاصل این جلسه و تداوم آن، بتواند نیک‌اندیشی خیرین را در آهنگ توسعه بخش بهداشت و درمان مناطق محروم به همراه داشته باشد.
در این نشست توجه ویژه حضرت آیت اله ملک حسینی رئیس هیئت‌امنای مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، به مقوله سلامت مردم، عزم جدی تحصیل‌کردگان و متخصصان جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمدی مقیم استان فارس و همچنین پیگیری‌های دکتر رضا چمن و تعامل با مجمع خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد برای سرانجام نیکوی نیک‌اندیشی خیرین و توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به‌خوبی هویدا بود.
برای تقویت حوزه بهداشت و درمان استان بیشتر تلاش کنید
نماینده ولی‌فقیه گفت: به نظر می‌رسد هراندازه تلاش کنیم که شیراز را بستری مناسب برای درمان بیماران استان قرار دهیم، بازهم کار منطقی و درستی انجام نداده‌ایم و با این کار نمی‌توان توسعه بهداشت و درمان را برای استان رقم زد، پس سعی کنید با تقویت و ارتقای حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد نهایت توسعه کمی و کیفی برای مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های استان و مردم را به ارمغان آورید.
آیت‌الله ملک حسینی افزود: تقاضای حمایت و همکاری از پزشکان و خیرین سلامت باید به‌گونه‌ای باشد که تلاش برای کاهش وابستگی‌ها به خدمات پزشکی در شیراز و استان‌های هم‌جوار اتفاق بیفتد و کمتر شاهد مراجعه و اعزام بیماران برای دریافت این‌گونه خدمات در خارج از استان باشیم.
در این نشست دکتر چمن به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین اقدامات صورت گرفته از طرف مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و درزمینه ی جذب پزشکان متخصص طی سال جاری تصریح کرد: پیگیری‌های بسیار خوبی توسط معاونت درمان دانشگاه صورت گرفت و برای اولین بار توانستیم در زمان توزیع پزشکان در اولویت اول 35 پزشک متخصص برای شهرستان‌هایی که مشکلات جدی در این زمینه داشتند، جذب نماییم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین، به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و گفت: از پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری که آغاز طرح تحول نظام سلامت بوده است، تاکنون قریب 30 هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و در راستای برنامه‌ی ارتقای ویزیت در کلینیک‌های استان نیز بالغ‌بر 180 هزار نفر خدمات درمانی مناسب دریافت کرده‌اند.
دکتر چمن با اشاره به وضعیت زایمان در استان نیز گفت: از زمان اجرای طرح تاکنون، تعداد زایمان طبیعی حدود 3 هزار و 253 مورد و زایمان به روش سزارین نیز 2 هزار و 227 مورد بوده است که با توجه به آمار ارائه‌شده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 5 درصدی سزارین در سطح بیمارستان‌های استان را شاهد هستیم.
دکتر سید علی ملک حسینی چهره ماندگار کشور و خیر برجسته عرصه سلامت ایران که در این نشست حضور داشت، بر تلاش برای فرهنگ‌سازی سلامت و آموزش بهداشت به مردم تأکید کرد و آمادگی خود را برای توسعه فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت استان اعلام کرد.
در این نشست پس از ارائه دیدگاه‌های اعضای شرکت‌کننده در کارگروه مشورتی، دکتررامجردی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت فارس مبلغ 15 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات مرکز جدید آموزشی درمانی دندانپزشکی یاسوج تعهد نمود و پس‌ازآن با نظر کلیه اعضای شرکت‌کننده توافق شد دومین همایش خیرین سلامت در یاسوج طی آذرماه سال جاری برگزار شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *