این مطلب را مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در جمع خبرنگاران رسانه ها اعلام کرد .

دکتر علی اکبر رامجردی در ادامه افزود : خیرین این استان در دهه اخیر با 2520 میلیارد ریال و ایجاد فضاهای درمانی، آموزشی و بهداشتی ، از عرصه سلامت حمایت کردند .

وی در این نشست خبری گفت : خیرین این استان در سال ۹۱، بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال به عرصه درمان و تامین سلامت کمک کردند که این میزان در مقایسه با سال ۹۰ ، بیانگر ۲۰ درصد افزایش است .

رامجردی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات متعاقب آن ، خیرین با حمایت‌های خویش بیش ازگذشته یاری رسان ما بوده‌اند و این امر مبین این است که کار خیر هیچگاه تعطیل بردار نیست .

وی اضافه کرد: سال گذشته اقامتگاه‌های همراه بیمار در بیمارستان‌های استان فارس ، ۳۵ هزار نفر از همراهان را اسکان داد ولی با این وجود هنوز بیمارستان‌ها به امکانات اقامتی بیشتری نیاز دارند .

رامجردی ادامه داد : در ۱۰ سال اخیر ، ۲۵۰ تفاهمنامه بین خیرین فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شده که ۲۳ مورد آن مربوط به سال گذشته است .

وی افزود : همچنین در این مدت ،۳۰ درصد از کمک‌ها و فعالیت‌های خیرین در این عرصه از سوی خیرین شهرستان‌های فارس صورت گرفته است و یک هزار و ۲۱۲ پروژه درمانی ، آموزشی و بهداشتی اجرا شده که ۸۸ مورد آن مربوط به سال ۹۱ می باشد .

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس گفت : افزایش شمارخوابگاه‌های دانشجویی و اختصاص مکان‌های موردنیاز برای پاسخگویی به احتیاج دانشجویان دراین زمینه ، مستلزم حمایت و پشتیبانی خیرین عرصه سلامت است .

رامجردی افزود : خیرین عرصه سلامت در فارس با حمایت‌های خود ، موجب تحولی عظیم در این عرصه شده‌اند .

وی ادامه داد : خیرین می‌توانند با مشارکت خود در قالب واگذاری ملک به صورت موقت یا دائم ، یا دریافت اجاره اندک ، دانشجویان را در تهیه خوابگاه حمایت کنند و افزون بر این ، عرضه وام‌های قرض الحسنه از سوی خیرین برای ودیعه مسکن دانشجویی با ضمانت دانشگاه و مجمع خیرین می‌تواند کارگشا باشد .

رامجردی گفت : هم اینک برخی خوابگاه‌های دانشجویی چند برابر بیش از ظرفیت اصلی دانشجو پذیرش کرده‌اند و این مهم در روند امور اخلال ایجاد می‌کند .

وی ادامه داد : دانشجویان دختر برای تامین خوابگاه با مشکل بیشتری مواجه هستند زیرا خوابگاه‌های خارج از فضای دانشگاه‌ها برای دختران می‌تواند عوارض فرهنگی ، تحصیلی و مالی بیشتری به همراه داشته باشد .

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی ، دانشجویان کم بضاعت و شهرستانی نیاز بیشتری به حمایت و اسکان دارند .

 

روابط عمومی مجمع خیرین سلامت فارس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *