بازسازی 14 اتاق عمل و بخش ریکاوری ، تفکیک ورودی و خروجی بیماران و اطاق های پشتیبانی بیمارستان شهداء که توسط صنف آهن و فولاد به عنوان حامی سلامت این بیمارستان ، بازسازی و بهینه سازی شده بود ، افتتاح شد .

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت صبح روز سه شنبه ، 1392/3/21 طی مراسمی در بیمارستان شهدای تجریش تهران ، 14 اطاق عمل ، بخش ریکاوری ، تفکیک ورودی و خروجی بیماران و اطاق های پشتیبانی این مرکز که به همت صنف آهن و فولاد بازسازی و تجهیز شده بود با حضور آقای نیری مشاور وزیر بهداشت و آقای نوده فراهانی مشاور رئیس جمهور و ریاست اصناف کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

در این مراسم که اعضای صنف آهن و فولاد حضور داشتند ابتدا آقای نیری به عنوان دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور طی سخنانی ضمن خیر مقدم ، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و ادامه داد : مردم ایران اسلامی بسیار کریم و بخشنده و همیشه در کارهای خیر پیش قدم هستند . شاهد مثال من این مجموعه خیرساز فعلی و بخش آی سی یو این مرکز است .

ایشان در ادامه از همه خیرین تشکر کرد و گفت : خیرین سلامت در کشور خدمات خوبی انجام دادند و تاکنون بالغ بر 1100 مرکز درمانی بهداشتی احداث و تجهیز کردند و تحویل دولت داده اند .

وی با اظهار گلایه از وضعیت بیمه و درمان در کشور گفت : گرچه دولت در بخش سلامت مردم اقداماتی داشته است اما متأسفانه هنوز وضعیت بیمه و درمان در کشور ما قابل قبول نیست و مردم رنج می برند و با مشکلاتی روبرو هستند .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از مردم و خیرین تقاضا کرد در عرصه کمک رسانی به سلامت جامعه وارد شوند و کاستی ها و کمبودها را با کمک یکدیگر مرتفع نمایند .

 

در ادامه آقای نوده فراهانی مشاور رئیس جمهور و رئیس اصناف کشور گفت : از همه زحماتی که در طول یکسال گذشته حامی سلامت این بیمارستان یعنی صنف آهن و فولاد متقبل شدند تشکر می کنم و ان شاء الله همه خیرین با خدمات بیشتر ، باقیات صالحات از خود باقی بگذارند .

وی افزود : با توجه به عدم همکاری وزارت بهداشت در تأمین 60 درصد هزینه اجرای طرح های خیرساز مطابق توافقات پیشین ، همچنان مردم خوب با اشتیاق فراوان به کارهای نیک خود اهتمام دارند که این جای تقدیر فراوان دارد .

وی تأکید کرد افراد خیر و اصناف و خیرین سلامت با اعتقاد دست به این کارهای بزرگ می زنند و می دانند که رفع مشکلات مردم رضای خدا را در پی داشته و تنها چشم به دعای خیر مردم دارند .

در ادامه از مجموعه در حال بازسازی آی سی یو و بخش های مختلف آن بازدید به عمل آمد .

 

آقای محمد آزاد رئیس صنف آهن و فولاد به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت : بر اساس نیاز و کمبودها در این بیمارستان ، اتحادیه و صنف ما از حدود 2 سال پیش با ایجاد یک دفتر در این مرکز مستقر شده و سعی در رفع کاستی ها داریم .

وی افزود : گرچه بازسازی و ساخت مرکز درمانی این بیمارستان در اولویت است اما هزینه سنگینی دربردارد و بدون کمک دولت این کار عملی نخواهد شد .

وی اضافه کرد : ما تاکنون برای رفاه بیماران ، تعدادی ویلچر و دستگاه دیالیز تهیه کرده ایم . علاوه بر اینها با تغییر کاربری بعضی اطاق ها ، در حال افزایش بخش و تخت های آی سی یو هستیم .

وی گفت : خیرین سلامت صنف آهن و فولاد تاکنون در این بیمارستان بالغ بر یازده میلیارد ریال هزینه نموده اند .

 

در ادامه این مراسم از آقای دکتر بدیع الزمان رادپی رئیس بیمارستان شهداء دعوت به عمل آمد که ایشان نیز سخن خود را چنین آغاز نمود : این مرکز علاوه بر درمان بیماران ، وظیفه آموزش در رشته های پزشکی را به عهده دارد و سالانه تعدادی از این بیمارستان فارغ التحصیل می شوند .

وی افزود : با تمام مشکلات ، این مرکز سعی در خدمت رسانی مناسب به بیماران را سرلوحه کار خود قرار داده است .

رئیس بیمارستان ، بازسازی و استاندارد کردن بافت قدیم بیمارستان ، خرید تجهیزات پزشکی و اضافه کردن امکانات و همچنین ساخت و احداث مراکز جدید را از اولویت های نیاز این مرکز درمانی خواند .

وی اضافه کرد : اسفند سال 90 عملیات گودبرداری ساختمان جدید که 580 تختخوابی می باشد آغاز شد و در سال گذشته به علت عدم تخصیص اعتبار توسط دولت ، متوقف مانده است .

دکتر رادپی رئیس بیمارستان شهداء با اعلام رضایت از همه خیرین عرصه سلامت ، بویژه از خیرین صنف آهن و فولاد تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم این خدمات شد .

وی اضافه کرد و گفت : در قالب این طرح نوسازی ، بازسازی بخش آی سی یو در مساحتی بالغ بر 250 مترمربع نیز در حال اجرا می باشد که به یاری خدا و همت خیرین در آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی خاطرنشان ساخت : قسمت های انجام شده این طرح که شامل بازسازی بخش ریکاوری و 14 اطاق عمل ، تفکیک ورودی و خروجی بیماران از یکدیگر و ساخت اطاق های پشتیبانی شامل کلاس های درس ، اتاق های اساتید و کارکنان بوده و از امروز به بهره برداری خواهد رسید ، کمک شایانی به خدمت رسانی بهتر به مردم عزیزمان خواهد نمود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *