آقای سیّد رضا نیّری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت به همراه هیئتی مرکب از مسئولان این مجمع به منظور شرکت در همایش خیرین به استان کرمانشاه سفر کرد .

بنا به گزارش روابط عمومی و تبلیغات مجمع خیرین سلامت روز شنبه مورخ 92/2/7 مراسم باشکوهی در سالن اجتماعات بیمارستان 515 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد .

 

 

 

در این مراسم که مدیران و مسئولان استان حضور داشتند ابتدا آقای دکتر نیکبخت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن خیر مقدم ، از خدمات مجمع خیرین سلامت بویژه آقای نیری تقدیر بعمل آورد و با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود گفت : با توجه به نوسانات ارز و مشکلات عدیده ، متأسفانه امروز دانشگاه ها با مشکل جدی روبرو و از عهده تأمین هزینه ها بر نمی آیند .

وی افزود : مشکل درمانی کشور را تنها دولت نمی تواند حل کند و نیاز به مشارکت مردم و خیرین است .

دکتر نیکبخت با اشاره به فعالیت و خدمات ارائه شده دولت در سال های گذشته گفت : با توجه به اینکه در سال های گذشته درمانگاه ها و اورژانس ها و مراکز درمانی تأسیس شده و دستگاه های مختلف خریداری و نصب شد اما هنوز نیاز شدید به تجهیزات پزشکی داریم .

وی همچنین کمک به بیماران نیازمند و پرهزینه را مورد تأکید قرار داد و گفت : در کنار تأمین و تجهیز مراکز درمانی توسط دولت و خیرین عدم تأمین هزینه درمانی بعضی بیماران ما را دچار مشکل و خیرین باید در این مورد هم فکری کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تشکر از بانیان ساخت همراه سرا گفت : ساخت این مرکز مشکلات همراهان بیمار را حل و کار بزرگ و پرثوابی است .

سپس مهندس سید مهدی میرهاشمی ، مؤسس بنیاد خیریه مرحوم حاج مراد صفی خانی ، بانی ساخت این مجموعه طی سخنانی گفت : امروز افتخار من این است که در خدمت آقای نیری و خیرین عزیز هستیم .

وی انجام کارهای خیر را مورد تأکید قرار داد و گفت : هر کار خیری انسان را یک قدم به خدا نزدیک تر می کند و من از همه خیرین که در رسیدگی به سلامت جامعه و مردم اقداماتی می کنند ، تشکر می کنم .

مهندس میرهاشمی افزود : این بنیاد در سال 90 در حوزه سلامت ، بهداشت و درمان مردم تأسیس شد و همان سال سرگردانی همراهان بیمار در بیمارستان ها را دیدیم و به فکر افتادیم که مجموعه همراه سرا بیمار را در این بیمارستان احداث کنیم .

این جوان کارآفرین و دلسوز با انتقاد از مسئولان گفت : چرا جوانان کارآفرین را در کارها مشارکت نمی دهید ؛ از جوانان کار بخواهید . همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند باید به جوانان اعتماد کنیم ؛ جوانان یک یار خوب می توانند برای شما مسئولان باشند .

در این جلسه آقای سید محمد میرهاشمی دیگر خیّر این پروژه و مدیرعامل شرکت دی پشتیبان سازه ، مسئول ساخت این مرکز توضیحاتی ارائه داد .

وی در خصوص طراحی ، تدارکات احداث ، بهره برداری و نگهداری و مسائل فنی و تخصصی طرح مطالبی را ایراد نمود .

در این مراسم آقای دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم شریف کرمانشاه طی سخنانی گفت : من به آقای دکتر نیکبخت و همکارانشان بخاطر تلاش هایشان جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه تبریک می گویم ؛ همچنین به بنیاد خیریه مرحوم صفی خانی و خانواده ایشان به لحاظ هدف گذاری صحیح و شناخت از اجتماع و اقدام به احداث همراه سرا در این بیمارستان تبریک گفته و تشکر می کنم .

آقای مصری عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با تجلیل از آقای نیری گفت : ایشان بیش از نیم قرن عمر پرخیر و برکت خود را در امور خیر و نیکوکاری صرف کرده و از دهه 42 در خدمت نیازمندان جامعه و خانواده زندانیان فعالیت می کرد .

وی خاطر نشان ساخت :  آقای نیری از قبل از انقلاب به لطف خدا در این مسیر قرار گرفت و همواره با اشتیاق به این امر پرداخته است .

دکتر مصری اضافه کرد : همانگونه که می دانید وی بعد از انقلاب هم در خدمت امام و نظام و انقلاب به مدت سه دهه ، کمیته امداد را هدایت و مشکل نیازمندان را برطرف می نمود .

وی افزود : پس از آن خدمات ، هم اکنون شاهد تلاش با نشاط ایشان در راه اندازی و راهبری مجمع خیرین سلامت هستیم .

نماینده مردم در مجلس تأکید کرد : خدمات انجام یافته مجمع در زمینه بهداشت و درمان جامعه شایان توجه و بحثی جدا دارد و همین خدمات مشوق و نشاط برانگیز و از سویی برای همه ما حجت است .

در خاتمه این آئین باشکوه ، آقای سیّد رضا نیّری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی گفت : همت کنیم تا زنده هستم از فرصت هایی که به ما دادند استفاده کنیم .

وی مردم ایران را بی نظیر خواند و گفت : مردم ایران در تاریخ ثابت کردند که نمونه ندارند و علامت بارز آن انقلاب و جنگ که دیدیم ایثار را به حد اعلی رساندند .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت خاطرنشان ساخت : مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مجمع خدمت ایشان ضمن تأیید و تأکید بر امور خیر در سلامت جامعه مردم را رکن اصلی هر جریانی دانستند .

مشاور وزیر بهداشت از اقدام مناسب و شایسته بازماندگان مرحوم صفی خانی تشکر نمود . وی همچنین با تقدیر از خیرین گفت : نظام سلامت جامعه نیاز به کمک جدی مردم دارد .

خاطرنشان می شود بازماندگان مرحوم صفی خانی با تأسیس بنیادی در امور سلامت جامعه اقدام به احداث همراه سرا در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه شدند .

شایان گفتن است این طرح در زمینی به مساحت 2000 متر مربع زمین ، 600 متر زیر بنا در 5 طبقه احداث و تجهیز خواهد شد .

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *