آقای سیّد رضا نیّری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت در رأس هیئتی مرکب از معاونان و مسئولان این مجمع به استان گلستان سفر کرد .

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت ، آقای نیری روز چهارشنبه مورخ 92/2/4 که به منظور تجلیل از خیرین سلامت و کلنگ زنی ساخت کلینیک تخصصی در بیمارستان آل جلیل شهرستان آق قلا به استان گلستان سفر کرده بود ، با حضرت آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ملاقات و گفتگو نمود .

 

در این ملاقات ابتدا آقای نیری ضمن تشکر ، گزارشی از فعالیت خیرین سلامت و بنیاد نیکوکاری فردوس و تهیه و نصب دستگاه پت سیتی را ارائه داد .

وی گفت : مجمع خیرین سلامت هم اکنون با 140 دفتر ، شعبه و نمایندگی و با مشارکت بالغ بر 6 هزار نفر عضو هیئت امناء و با حضور ریاست ائمه جمعه محترم شهرستان ها فعالیت می کنند .

 

وی با تجلیل از خیرین اضافه کرد : همیشه مردم و خیرین از مسئولان جلوتر و در امور خیر پیشقدم بودند و با این مجمع بیش از 25 هزار نفر خیّر در سراسر کشور همکاری مستمر و درخشان دارند .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با تشکر از ائمه جمعه به عنوان رؤسای هیئت امناء گفت : در محضر مقام معظم رهبری وقتی ترکیب هیئت امناء معرفی شد ، ایشان بسیار خوشحال شدند و تأیید فرمودند و توصیه نمودند کارها را هر چه بیشتر علمی کنید .

وی در همین ارتباط افزود : ایشان نسبت به امر سلامت مردم و نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه تأکید کردند و فرمودند مسئولان و دلسوزان در رفع مشکلات درمانی و معالجه بیماران تلاش کنند .

نیری بیمه های سرطان ، ناباروری و تالاسمی را از دیگر خدمات مجمع خیرین سلامت در جهت رفاه حال مردم خواند و گفت : زوج های جوان سعی کنند از بیمه ناباروری استفاده کنند که خدای ناکرده در صورت ناباروری ، بیمه هزینه های درمان و معالجه را تا 10 سال پرداخت می کند .

در ادامه حضرت آیت الله نورمفیدی با خیرمقدم و آرزوی موفقیت گفت : ان شاء الله خدا قبول کند ؛ شما ثابت کردید که به کار ایمان دارید . ایمان همان محبت و عشق به خداست ؛ ایمان کلمه طیبه و هرچه درجه ایمان بیشتر باشد ، نزدیکی به خدا و رضایت او بیشتر است .

وی افزود : بعد از عمل صالح و رابطه با خدا ، خدمت به مردم از اولویت بالایی برخوردار است چون رسیدگی به حال مردم را خود خدا تکفل کرده ، بنابر این خدمت به مردم ، کاری الهی است.

وی همچنین از خدمات خوب مجمع خیرین سلامت در استان و همچنین آقای نیری به عنوان یک خیّر شناخته شده تقدیر کرد .

پس از این دیدار ، ملاقات کنندگان در بیمارستان آل جلیل شهرستان آق قلا حاضر و در مراسم ترتیب داده شده با حضور مسئولان و خیرین ، هر یک سخنانی به شرح زیر ایراد کردند .

ابتدا آقای حاج محمد کُر فرماندار شهرستان آق قلا ضمن خیر مقدم و تجلیل از خیرین و دعای خیر برای آقای آل جلیل گفت : اگر وضعیت درمانی ما کمی رو به پیشرفت است ، بخاطر حمایت های بی دریغ مردم و خیرین است .

وی افزود : ما به پشتوانه خیرین توان توسعه را هم داریم .

سپس دکتر ریاحی ریاست دانشگاه علوم پزشکی گرگان با برشمردن آسیب های بخش سلامت گفت : گرچه بیمه های پایه بسیاری از مسائل درمانی مردم را حل کرده اما هنوز مشکلاتی موجود و تامین هزینه های درمانی برای درصدی از مردم مشکل است .

وی با اذعان بر فقر خدمات در درمان گفت : ما در نظام درمانی در بظاعت بسر می بریم و بسیاری از مشکلات ما را خیرین برطرف کرده اند .

وی خاطرنشان ساخت : با استفاده از این فرصت ها ، خدمات پایه و خدمات سطح دو و تخصصی را تقویت و به امید خدا و همکاری مردم ، مشکلاتش را رفع خواهیم نمود .

آنگاه آقای سیّد رضا نیّری طی سخنانی گفت : من معتقدم همه مردم به نوبه خود خیّر و مردم  ایران اسلامی از بهترین ها هستند و از همه آنها تشکر می کنم .

وی سلامت جامعه را مهم خواند و گفت : به فرموده معصوم دو نعمت سلامت و امنیت ناشناخته و ما باید اهمیت و قدر این دو مسئله مهم را بدانیم .

وی افزود : با خدمت به نیازهای درمانی مردم در سلامت جامعه و دیگران کوشا بوده و سلامتی خود و خانواده خویش را بیمه نماییم .

نیری گفت : عبادت تنها به نماز و روزه خلاصه نمی شود و بهترین عبادات ، خدمت به مردم و حل مشکلات نیازمندان بویژه معضلات سلامت جامعه است .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت تأکید کرد : مقام عظمای ولایت ، سلامت را از اولویت های برتر هر کشوری دانستند چون سلامت به همه مسائل کشور بستگی داشته و پیش نیاز توسعه و ساخت آینده کشور است .

وی اتحاد و همدلی مسئولان و خیرین را ستود و گفت : در سایه وحدت و تمرکز در کارها با دست در دست یکدیگر ، کارهای بلند انجام و مشکلات بزرگ حل می شود .

نیری کارهای بزرگ و ملّی را تأکید نمود و گفت : ضمن کارهای ماندگار از کارهای خرد و کوچک غافل نباشیم و بدانیم خدا خیر کم و کوچک مخلصانه را نیز می پذیرد .

وی حل مشکل بیماران نیازمند را مهم خواند و گفت : با صدقه جاریه ، در رفع نیاز درمانی کشور تلاش کنیم و از پیش برای خود توشه ایی فرستاده و قبر و قیامتمان را آباد کنیم .

مشاور وزیر بهداشت با حضور مسئولین کمیته امداد و دبیر ستاد زکات این نهاد از عزیزان زحمتکش این نهاد مقدس بویژه ستاد امور زکات تشکر کرد .

در ادامه آقای نبی لو دبیر ستاد زکات کمیته امداد طی سخنانی با تجلیل از خدمات شایسته آقای نیری گفت : آقای نیری با خدماتشان از قبل از انقلاب در امور خیر و سه دهه در کمیته امداد و هم اکنون در امر سلامت به عنوان یک چهره ماندگار در امدادگری و امور خیر در جمع ما حضور دارند .

وی افزود : ایشان بیش از نیم قرن در امر خیر و امدادگری فعال و به عنوان پدر معنوی و بزرگوار ما هستند و کارهای بزرگی چون صندوق صدقات ، طرح اکرام و پزشک خانواده ، حاصل تلاش حاج آقای نیری است و امر زکات را هم به امر مقام معظم رهبری در خدمت آقای قرائتی ایشان شروع کردند .

دبیر ستاد زکات کمیته امداد ادامه داد : استان گلستان در امر زکات رتبه پنجم کشور را دارا است و در امر زکات فعالیت خوبی دارد .

در پایان این مراسم ، کلنگ احداث کلینیک تخصصی در فضای آزاد بیمارستان به زمین زده شد .

این درمانگاه در زیربنای یک هزارمتر مربع در دو طبقه با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان اولیه قابل توسعه احداث خواهد شد . در این مراکز درمانی سعی شده همه تخصص ها از جمله جراحی ، عفونی ، اعصاب و روان ، دیابت ، فشار خون و … تأسیس و راه اندازی شود .

 

 

 

صبح روز پنج شنبه مورخ 92/2/5 در سالن دانشگاه علوم پزشکی گرگان با حضور مسئولین همایش تجلیل از خیرین برگزار شد .

در این مراسم ابتدا آقای دکتر ریاحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گرگان گفت : حضور در جمع خیرین سلامت برای من افتخاری بزرگ است .

وی وجود خیرین برای جامعه را مفید خواند و گفت : رفع مشکلات و نیازهای جامعه از ارکان ، سفارش ها و آموزه های دینی ماست و امر سلامت از اولویت خاصی برخوردار است .

وی ادامه داد : سلامت جامعه امری نیست که دولت به تنهایی از عهده آن براید ؛ خیرین در امر سلامت مردم مشارکت کرده و کمک کنند تا وضعیت بهداشت و درمان بهبود یابد .

وی خاطرنشان ساخت : حضور پر رنگ خیرین باعث قوت و دلگرمی و شجاعت ما در کارها می شود و آسیب ها را کاهش می دهد و از آلام و درد مردم می کاهد .

در ادامه این نشست آقای جمشیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت : هر چه زندگی ماشینی و صنعتی تر می شود ، مشکلات بیشتری سلامت انسان امروزی را تهدید می کند . به عنوان نمونه می توان به مشکلاتی چون آلودگی هوا ، فقر غذایی و تغذیه نامناسب ، استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی در تولید میوه و سبزیجات ، استفاده غیر معقول از لوازم آرایشی غیر بهداشتی و … را نام برد .

وی گفت : سلامت پیش نیاز زندگی مناسب است و باید همت کنیم این امر را در اختیار تمامی مردم عزیزمان  قرار دهیم .

وی در این خصوص افزود : خدمات شما بسیار ارزشمند است چون موضوع سلامت به همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی مردم وابستگی دارد . من اعتقاد دارم در این مورد باید صدا و سیما با تبلیغات آموزشی و آموزش و پرورش با برنامه ریزی آموزشی و مسئولین دیگر نیز با پوشش بیمه و درمان رایگان در کشور ، این هدیه الهی را عادلانه در اختیار تمامی افراد کشور قرار دهند .

وی اضافه کرد : می توان زیرساخت های کشور را با مشارکت تدبیر ، دلسوزی و نگاه بلند خیرین تقویت نموده و نظام سلامت و درمانی کشور را بسوی بهبود ببریم .

در این آئین معنوی ، آقای نیری با مهم خواندن خدمت رسانی در سلامت جامعه و اعلام رضایت از رؤسا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ همکاری خوبشان گفت : مسئولان جوان و نیروهای علمی کشور ، همواره آماده خدمت هستند .

وی همدلی را بسیار با اهمیت خواند و گفت : در کنار هم و با تلاش یکدیگر و یکرنگی ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت فرصت های موجود را طلایی خواند و گفت : از فرصت هایی که داریم به نفع مردم و حل مشکلات موجود جامعه استفاده کنیم .

وی افزود : علمای ما همه با اقتدا به مولایمان حضرت امیرالمؤمنین (ع) و ائمه هدی از مشکلات مردم غافل نبودند .

نیری اضافه کرد : در رسیدگی و خدمت ، ذبی القربی و همسایگان مقدم هستند و مردم ما ثابت کردند که در امور خیر و نیکوکاری و عاطفه ، سرآمد هستند .

وی تأکید کرد : خیرین با درنظر گرفتن اولویت های ملی ، به فکر مناطق محروم و پر مشکل کشور بوده و در انجام کارهای نیک ، برنامه ریزی و اقدام کنند .

در این مراسم که مسئولان استان حضور داشتند ، حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گرگان و امام جمعه طی سخنانی ضمن تأکید بر رفع نقایص سلامت در جامعه و رسیدگی هر چه بیشتر به موضوع درمان ، از فعالیت های خیرخواهانه مجمع خیرین سلامت و کلیه خیرین تقدیر کرد .

وی خاطرنشان ساخت : همه وظیفه داریم که یکدیگر را به کارهای نیک به ویژه رفع نیازهای جامعه سفارش و تشویق کنیم .

وی با ابراز خرسندی از شرکت در این جلسه تأکید کرد : در این مراسم حاضر شدم که از زبان خدا و گفتار خدا در قرآن به خودم و شما تذکر بدهم و از شما تشکر کنم .

وی بیان داشت : اجرای عدل ، تکلیف و وظیفه همگانی است و حقوق دیگران قابل احترام است اما احسان یعنی از خود گذشتن و برای دیگران هزینه کردن و این ارزشمندتر است .

وی گفت : گزارش های خوبی از خدمات شما خیرین به من رسیده و من می خواهم که نیکوکاران و مردم به امر سلامت جامعه بیشتر کمک کنند و این خدمت از بالاترین خدمت هاست .

وی اضافه کرد : کمک به امر درمان و بهداشت و معالجه بیماران نیازمند ، از ساخت مسجد و مدرسه مهم تر و واجب تر است .

آیت الله نور مفیدی تأکید نمود : هزینه هایی که در این راه می کنید ، سرمایه هایی است که همراه انسان های صالح و خیّر تا قیامت همراه هست .

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان همچنین از آقای نیری به عنوان یک دوست قدیمی یاد کرد و افزود : ایشان از قبل از انقلاب در این راه بودند و هم اکنون با کهولت سن ، بسیار پرنشاط و شوق برانگیز در خدمت نیازمندان جامعه فعالیت جدی دارد.

در این مراسم ارزشمند نیز خیرین محترم آقایان حاج علی محمد چوپانی ، اردشیر شفیعی و حاج آخوند آرخی هر یک جداگانه در مورد  مسائل خیریه ، سلامت ، نیکوکاری با ارائه آمار و ارقام توضیحاتی را ارائه دادند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *