روز شنبه مورخ 92/1/31 مرکز بهداشتی شهرک صنعتی کرمان در مراسمی با حضور سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت و بهنام سعیدی  فرماندار کرمان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت در این آئین نیز دکتر عبدالرضا صالحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر پورابراهیمی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کرمان و دیگر مسئولان استان و جمعی از خیرین حضور داشتند .

بنا بر همین گزارش در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان طی سخنانی با خیر مقدم به مدعوین و تقدیر از آقای نیری گفت : شخصیت نیک ایشان بر کسی پوشیده نیست و خدا توفیق خدمت به مردم را طی یک عمر فداکاری به ایشان عنایت فرموده است .

وی افزود : این مرکز بهداشتی با همت ورثه مرحوم غلامرضا رشیدی رنجبر در زمینی به مساحت 960 مترمربع در زیربنای 300 متر جهت استفاده مردم احداث شده است .

وی اضافه کرد : بازتاب کار در حوزه سلامت و بهداشت در درازمدت می باشد و ما باید در انجام اقدامات پیشگیرانه بیشتر برنامه ریزی کنیم و جلوی صرف هزینه های سنگین درمان را بگیریم .

 

دکتر عبدالرضا صباحی با آرزوی آمرزش و رحمت برای مرحوم رشیدی رنجبر و تقدیر از خانواده وی خاطرنشان ساخت : مجمع خیرین سلامت از سازمان های مردم نهاد است که در کنار وزارت بهداشت فعالیت داوطلبانه درمانی و بهداشتی دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به خیریه های فعال سجادیه ، ثامن الحجج ، جواد الائمه و نفیس تأکید کرد : با همت خیرین و مردم به حمدالله خدمات خوبی در این مراکز خیریه انجام می شود .

وی با تقدیر و تشکر از همه خیرین و اعلام ساخت یک کلینیک دندانپزشکی در آینده نزدیک گفت : اگر در عرصه سلامت مشارکت همگانی داشته باشیم به یقین جامعه سالم تری خواهیم داشت .

وی در همین ارتباط افزود : حوزه سلامت تنها با خدمات دولتی قابل تأمین نیست و همت همگانی مردم و خیرین را نیاز دارد .

در ادامه مراسم آقای سید رضا نیری طی سخنانی از نیکوکاران تقدیر کرد و گفت : انسان های بزرگ از مال و جان خود می گذرند مثل شهداء که جان خود را نثار اسلام کردند .

وی با ابراز اینکه کار خیر تنها اهدای مال نیست گفت : کار و صرف زمان و یا اندیشیدن و گره گشایی حتی به اندازه یک روز و یا خوشرویی خدمتگزاران مردم و پوشاندین خشم و ناراحتی نیز نیکوکاری به حساب می آید .

وی ادامه داد : مردم اگر از حضور شخصی در کنار خویش احساس آرامش کردند و خشنود شدند ، این هم خیر به حساب می آید .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کارهای ماندگار و عام المنفعه را مورد تأکید قرار داد و گفت : سعی کنیم با انجام کارهای خیر ، حتی بعد از فوت نیز پرونده عمل ما مفتوح و از ثواب آن بهره مند شویم  .

در این مراسم نیز آقای مهندس محسن جلال پور ، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کرمان نیز با تشکر از خیرین گفت : خیرین در تمام کارها مشارکت دارند و این فعالیت را جزو وظایف خود می دانند .

وی با بیان یک واقعه خاطرنشان ساخت : همه می دانیم که هر مالی در راه خیر مصرف نمی شود و هرکس موفق به انجام امور خیر نمی شود ؛   وی با تقدیر از مردم خیّر کرمان بویژه خانواده مرحوم غلامرضا رشیدی رنجبر بیان داشت : این پایگاه بهداشتی به همت این خانواده محترم کمتر از یک سال احداث و آماده بهره برداری شد .

قابل گفتن است این مجموعه بهداشتی دارای اطاق های اداری ، پزشک ، ماما ، پرستاری ، آموزش بهداشت خانواده ، سرایداری و سرویس های بهداشتی می باشد که با مبلغ 320 میلیون تومان احداث و تجهیز شده است .

آقای سید رضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت که به اتفاق هیئتی مرکب از مدیران به استان کرمان سفر کرده بود ، از بیمارستان افضلی پور کرمان بازدید بعمل آورد .

بر اساس این گزارش در این بازدید دکتر پور ابراهیمی ، نماینده مردم کرمان و راور و همچنین دکتر عبدالرضا صباحی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت آقای نیری را همراهی کردند .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت از بخش های پیوند مغز استخوان ، کبد و کلیه همچنین آنکولوژی کودکان بازدید بعمل آورد .

نیری در حاشیه این بازدید از بیماران بستری در بخش های مذکور عیادت کرد .

مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت در جریان این بازدید با بیماران و مسئولان و پزشکان گفتگو کرد .

وی با تقدیر از اطباء و کارکنان بیمارستان گفت : بدانید شما در این محیط مقدس نه خدمت به انسان ها بلکه خدمتی الهی انجام می دهید .

نیری خاطرنشان ساخت : دست شما پزشکان و جراحان مخلص که رحمت و برکت الهی را به شکل سلامت به بیماران هدیه می نماید را باید بوسید .

وی با تأثر از کاستی بخش های این بیمارستان تأکید کرد که حتماً باید فکری به حال بیماران و کارکنان بکنیم .

قابل ذکر است انجمن محک با حضور یاوران خود در این بخش بصورت مستمر کمک هایی را به بیماران نیازمند انجام می دهد .

آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت بعنوان دبیرکل مجمع خیرین سلامت نیز صبح روز شنبه در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کرمان شرکت و از نزدیک با فعالیت ها و مسائل آنان آشنا شد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *