همزمان با ایام ا.. دهه مبارک فجر درتاریخ 91/11/23 آزمایشگاه تشخیص طبی مرکز بهداشتی درمانی روستایی بیساران به همت خیر کردستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش وبدا ، درمراسم افتتاح و تجهیز این آزمایشگاه فرماندار ، مسئولین اداری ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان سروآباد و اهالی روستای بیساران حضور داشتند.

محمد رئوف ذبیحی خیر کردستانی و از اهالی این روستا که در حال حاضر ساکن تهران می باشند ، در اقدامی خیرخواهانه 900 میلیون ریال برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه هزینه کرد.

کلیه تجهیزات این آزمایشگاه شامل دستگاه سل کانتر ، فتومتر بیوشیمی ، هود میکروب شناسی ، آب مقطرگیری اتوماتیک، میکروسکوپ با متعلقات کامل ، انواع سانتریفوژ و روتاتور و همچنین یک دستگاه رایانه با تمامی متعلقات توسط آقای ذبیحی خیّر گرامی خریداری گردید که توسط کارشناسان آزمایشگاه مرکز بهداشت سروآباد راه اندازی شد.

در این راستا نیز با یک نفر نیروی كاردان علوم آزمايشگاهي در قالب طرح پزشك خانواده با موافقت معاونت امور بهداشتي  قرارداد منعقد گرديد تا در خدمات دهی آزمایشگاه به مردم روستاهای بیساران ، هرسین و ژان که حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد تسریع به عمل آيد.

کلیه آزمایشات بیوشیمی و خون شناسی ، تندرستی پیشه وران ، آزمایشات روتین بارداری و TSH نوزادان و…. در اين آزمايشگاه قابل انجام است.

در مراسم تجهیز و بهره برداری از این آزمایشگاه ، بهمنی رئیس مرکز بهداشت سروآباد با قدردانی از زحمات آقای ذبیحی از خدای متعال برای ایشان تندرستی و طول عمر باعزت خواستار شدند و نيت خير ایشان را در راه اندازی آزمایشگاه مثبت ارزیابی کرده و آن را مایه خیر و برکت برای مردم محروم منطقه تلقی کردند.

محمدرضایی فرماندار شهرستان سروآباد هم در ادامه ، حضور آقای ذبیحی را مایه افتخار دانست و ایشان را انسانی کامل و با ایمان برشمرد.

در پایان محمد رضایی فرماندار شهرستان سروآباد با اهداء لوح تقدیر مشترک فرمانداری و مرکز بهداشت از آقای ذبیحی خیر کردستانی تقدیر کردند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *