صبح روز شنبه مورخ 14/5/91 با تلاش مجمع خیرین سلامت همدان و همت خیرین استان و حمایت مسئولین بویژه دانشگاه علوم پزشکی استان کلنگ احداث یک درمانگاه در زمینی قریب 400 متر در روستای دره مراد بیک همدان به زمین زده شد.
بنا به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان همدان در این مراسم که جمعی از مسئولین استان و اعضای شواری روستا و تنی چند از خیرین و اهالی حضور داشتند. ابتدا آقای محمد صادق صبا مدیر عامل مجمع خیرین سلامت همدان گزارشی از فعالیت های مجمع را ارائه داد و گفت:
مردم خوب و خیرین عزیز همیشه در همه جا احساس مسئولیت می کنند و در کارهای خیر و نیاز جامعه پیش قدم هستند.
وی افزود: در این مورد هم یک پزشک متخصص پوست آقای دکتر فرشچیان هزینه احداث بخشی از این درمانگاه و مخارج اولیه را تقبل نموده است.
در ادامه این مراسم فرماندار همدان طی سخنانی گفت: اعتبار نخست طرح مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی دره مرادبیک برای آغاز کار 200 میلیون تومان و در ادامه 300 میلیون تومان است و تامین و تجهیز امکانات این مرکز توسط مجمع خیرین سلامت انجام می شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز گفت: منطقه مرادبیک در سال 91 دارای جمعیتی افزون بر 6316 نفر در قالب 1664خانوار است که با احداث مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی دره مرادبیک از نظر خدمات درمانی و مراجعه مداوم به شهر خودکفا می شود.
آقای فتح الله نظری پویا سخنران بعدی شهری و روستایی بودن این مرکز بهداشتی را زیر پوشش قراردادن روستای سیلوار که زیر پوشش منطقه استادان قرار دارد عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این طرح به منظور ایجاد تسهیلات روستایی سیلوار زیر پوشش مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی دره مرادبیک قرار می گیرد.
وی مساحت زمین درمانگاه را 498 متر مربع عنوان کرد و گفت: این زمین چون در حریم رودخانه است پس از اصلاحات 366 متر مربع مفید خواهد داشت.
وی اظهار داشت: این مرکز با دارا بودن دو طبقه ساختمان در بخش های مختلفی با حضور مجموعه کامل شامل پزشک ماما، دندانپزشک، بهداشت خانواده، بهداشت محیط مبارزه با بیماری ها، داروخانه و تزریقات به اهالی این منطقه خدمت رسانی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *