دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت استان آذربایجان شرقی در تاریخ 25 خرداد 1391 برگزار شد. بنا بر گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور ، این جلسه که با حضور دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ، اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره مجمع خیرین استان و تنی چند از مسئولین و نیکوکاران برگزار گردید ، از خدمات خیرین سلامت تقدیر و گردد.

در این جلسه ، حجت الاسلام مشهوری ، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین استان آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان ، از حاج آقا نیری به عنوان یار خدمتگزار امام و انقلاب و نماد احسان و  نیکوکاری کشور قدردانی نموده و آیت الله مجتهد شبستری ، ریاست هیئت امناء مجمع خیرین ، را یاوران شهیدان ، مطهری و بهشتی و مرشد و راهنمای خویش معرفی نمودند . همچنین ایشان از خدمات جناب آقای دکتر بیگی ، استاندار تبریز و دیگر خیرین تشکر نمودند.
وی خاطر نشان ساخت : هیچگاه نباید از حکومت ها انتظار خدمات کامل  به مردم را داشت و همواره مشارکت و نیک اندیشی خیرین از جایگاه ویژه ایی برخوردار است .
دکتر بیگی ، سخنران بعدی همایش و استاندار تبریز بیان نمود : در تبریز هر کوی و برزنی ، نشان از شهدا داشته و حماسه های مردم تبریز ، افتخار آفرین بوده است .  همچنین ایشان ضمن خیر مقدم به حاج آقا نیری و دیگر خیرین و شرکت کنندگان ، جمع این بزرگوران را در ماه رجب غنیمت بر شمرد و گفت : این کمال بشر است که کسی دل به کار نیکوی رفع آلام بشری بپردازد و پاداش مخصوص این عمل ، نزد خداوند است . 
ایشان از خدمات مرحوم مردانی آذر تجلیل نمود و افزود : نامبرده از خیرین بزرگوار بودند که فقدان ایشان را برادرشان جبران نموده و امیدواریم با همت ایشان ، گام های مناسبی برداریم .
آقای استاندار برنامه و اهداف خود در همکاری با خیرین سلامت را به این شرح بر شمرد : اگر چه حرکت در این مسیر را دیر آغاز نموده ایم ولی باید با سرعت بیشتر ، دیرکرد را جبران نماییم . شهر تبریز مرجع بیماران از استان ها و کشور های همجوار بوده که این برای ما و کشور افتخار است . ما به عنوان دولت ، پشتیبان مجمع سلامت بوده و زمینه های واگذاری زمینی وسیع و مناسب رابرای این امر فراهم نموده ایم .
وی جلب اعتماد خیرین را از جمله اهداف و سیاست های اساسی برشمرده و بر لزوم استفاده از ظرفیت های وقف در امر سلامت ، تاکید نمود .
سخنران بعدی همایش آیت الله شبستری بود که سخن خویش را با تبریک بعثت رسول رحمت و تسلیت به مناسبت شهادت امام هفتم و همچنین خیر مقدم به میهمان آغاز نمود . ایشان از حاج آقا نیری به عنوان امدادگر مخلص دردمندان یاد نمود که سالیان درازی در کمیته امداد و هم اکنون در مجمع خیرین سلامت مشغول خدمت می باشد .
ایشان در ادامه فرمودند : انسان تا واجد نعمت است ، قدر نمی داند ؛ وقتی نعمت از دست رفت ، متوجه فقدان آن می شود . حضرت رسول (ص) فرموده اند : دو نعمت قدرش ناشناخته است ، نعمت آسایش فکری و سلامت بدن . بدون صحت بدن سایر نعمت ها نیز لذت بخش نبوده و انسان هرچه داشته باشد ، بی سلامتی ، بی فایده خواهد بود . حتی عبادت نیز در حالت سلامتی بدن شیرین است .
در ادامه ایشان با ذکر سخنانی از رسول اکرم (ص) و امامان به توجه ویژه دین اسلام به سلامتی جسم ، پیشگیری از بیماریها و  بویژه اهمیت تغذیه مناسب و ورزش در سلامتی اشاره نمود و جایگاه نیکوکاران سلامت را به این علت که در تحقق این نعمت موکد خدمت می نمایند ، ویژه خواند .
ایشان در رابطه با نیازهای بهداشتی جامعه و مردم گفت : دولت توان و امکانات لازم جهت درمان همه بیماران را نداشته و مراکز درمانی موجود ، جوابگوی نیاز مردم نیست و بهتر است همگان در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند. ؛ وی با انتقاد از سیاست خود گردانی بیمارستانها افزود : این قانون ، مشکلات بیمارستان ها و مردم را بیشتر کرده و نیاز به چاره اندیشی دارد .
ریاست هئیت امناء مجمع خیرین تبریز در انتها گفت : بنا بر روایت پیامبر (ص) 3 دسته از مسلمانان اهل بهشت خواهند بود ، افرادی که زبان ذکر گو دارند ، دوم انسان هایی خوش برخوردند و سوم افرادی که دست دهنده و سخاوتمند دارند . مطابق امر پروردگار لازم است از جان و مال در راه خدا کوشش نموده و به امید خدا ، خیرین سلامت تبریز در این زمینه نیز جزء برترین ها و الگو باشند .
جناب آقای سید رضا نیری به عنوان سخنران بعدی همایش ، سخن خویش را با شکر نعمت حضور در میان خیرین آغاز نموده و گفت : کسی که بر نعمت های پروردگار شکرگزار باشد ، خداوند بر نعمتش می افزاید ؛ شکر نعمت چشم ، ندیدن بدی هاست ؛ شکر نعمت گوش ، نشنیدن سخن غیر خداست و شکر نعمت زبان ، تشکر از خوبی های خداوندی است . باید با اعمال خود ، شکر گذار نعمت های خداوندی باشیم ؛ وجود حضرت زهرا (س) نتیجه شکر و عبادت عملی رسول الله (ص) است .
خداوند به پیامبر بعد از ولادت حضرت زهرا (س) فرمود که هم نماز بخوان و هم برای فقرا قربانی کن . چگونه می شود بدون توجه به حال دیگران ، مسلمان بود ؛  چگونه می شود نفس راحت کشید وقتی بیمارانی در رنج و گرفتاری هستند . اطلاع از احوال همسایگان از وظایف است . چرا الان همسایه ها از احوال هم بی اطلاع می باشند .
دبیر کل مجمع خیرین سلامت ضمن تقدیر از مسئولان استان و خیرین افزود : خوشا بحال کسانی که پس از خود در جامعه ، اثرات نیکی بجا می گذارند ؛ تنها این نیکی است که توشه ما پس از مرگ است . رفع حاجات نیازمندان برای خدای بی نیاز ، سخت نبوده و تنها به اراده اش بستگی دارد ؛ در واقع این مشکلات ، امتحانی است برای ما که به پاداش نیکوکاری و دعای دردمندان نیازمندیم . خوشا بحال کسانی که از اندوخته علم و توان و ثروتشان در راه خدا جهاد و احسان می کنند . در لحظات باقیمانده عمر و از این روزها و ماه های مبارک برای جهان عقبی ، توشه برگیریم .
در حاشیه این اجلاس و با حضور نیکوکاران استان ، از تمبر یادبود خیرین سلامت رونمایی شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *