آقای سید رضا نیری در رأس هیئتی مرکب از مسئولین مجمع خیرین سلامت ، تعداد 22 پروژه بهداشتی درمانی آماده بهره برداری این استان را ، افتتاح نمود.

بنا به گزارش روابط عمومی و تبلیغات مجمع خیرین سلامت در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و آغاز سی و چهارمین سال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ، آقای سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت در رأس هیئتی به استان چهار محال و بختیاری سفر و طی مراسمی پروژه های عمرانی بهداشتی این استان را افتتاح کرد .

در مراسمی که به همین مناسبت در تالار لاله سپاه شهرکرد برگزار بود ، آقای نیری با تبریک ایام ا… دهه فجر گفت :

مردم ایران و جوانان غیرتمند در زمان طاغوت با اینکه هیچ امکانی نداشتند ، با تحمل رنج و مشقت با طاغوت مبارزه کردند و پیروزی را برای ما به ارمغان آوردند .

وی ادامه داد : در پی استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعمال تحریمها از سوی آمریکا و جنگ تحمیلی ، باز جوانان ما با رشادت و از خود گذشتگی ، افتخاراتی آفریدند .

وی اضافه کرد : جوانان متعهد و دانشمندان عزیز ما با تلاش فراوان در تمام زمینه های مختلف ، باعث اقتدار و افتخار ایران اسلامی شدند .

نیری با اشاره به خدمات حمایتی گفت : افتخار ما بود که در زمان جنگ ، پشتیانی را در پشت جبهه ها به عهده داشتیم و بعد از جنگ نیز امدادگری ، نشان افتخاری برای ما بود .

وی افزود : بر اساس دستورات دینی ، وظیفه ذاتی خود می دانیم که در خدمت مردم باشیم و به حمدا… خدمت در راستای تأمین سلامت جامعه و مردم نصیبمان گردید .

مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد : با وجود اینکه دولت در زمینه سلامت خدمات خوبی انجام داده است اما در نقاط مختلف کمبود و نقایصی مشاهده می شود که خود مردم و خیرین احساس تکلیف کرده و حل این مشکلات را وسیله ی جلب قرب الهی می دانند .

دبیر کل مجمع خیرین سلامت با تأکید بر همدلی و اتحاد گفت : هر قدر مسئولین و مردم همدل و هماهنگ بوده و در انجام کارها و برخورد با مشکلات ، همکاری بهتری داشته باشند ، نتیجه بهتری حاصل گردیده و با کمک خداوند ، بحران ها را به خوبی پشت سر گذاشته و به موفقیت ها دست پیدا خواهیم کرد .

نیری بیان داشت: در تأمین سلامت جامعه و مردم ، نیاز به یک حرکت انقلابی و تلاش جدی و ملی می باشیم.

در ادامه این مراسم سردار سید ضیاء الدین حزنی مشاور فرمانده سپاه و فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر طی سخنانی با تبریک ایام ا… فجر 33 و خیر مقدم گفت: از اینکه در خدمت یار دیرینه امام و مقام معظم رهبری جناب آقای نیری با قریب نیم قرن خدمت در اسلام و امدادگری و محرومیت زدایی بدون تغییر و با روحیه خدمت رسانی ثابت و مفید در چنین ایامی باعث افتخار من بوده و خرسندم .

سردار حزنی با توجه به انقلاب اسلامی و مردم ایران گفت : همانگونه که امام فرمودند مردم ایران امروز از مردم صدر اسلام بهتر بوده و هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر افزود : واقعاً طی بیش از سه دهه گذشته مردم ایران در بحرانهای مختلف در مبارزه با طاغوت در جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی ثابت کردند اسلام خواه و ولایتمدار هستند .

وی اضافه کرد : بعد از 8 سال دفاع مقدس این قرارگاه به امر مقام معظم رهبری در راستای آمادگی رزم تشکیل شد و با هدایتهای معظم له حرکت کردیم .

سردار حزنی افزود : در جریان خدمات رزمی فعالیتهای سازندگی و خدماتی برای جامعه از جمله طرحهای عمرانی بهداشتی مثل خانه بهداشت ، آسایشگاه ، مسجد و …  را در کارهای خود قرار دادیم .

وی همچنین مبارزات مردم این استان را طی سالیان گذشته ستود و از همه مسئولین و مردم تشکر کرد و گفت : مهم نیست که کار بنام چه کسی باشد مهم این است که همه با دلسوزی یکدیگر بصورت بسیجی ، کار را به اتمام برسانیم .

وی سلام گرم آقای بشارتی را خدمت حضار اعلام کرد .

در این مراسم سردار رضا محمد سلیمانی فرمانده قرارگاه سپاه قمر بنی هاشم استان طی سخنانی با تبریک ایام فجر 33 و خجسته میلاد نبی اکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) و خیر مقدم گفت :

این استان شناسنامه گویایی از انقلاب اسلامی و ایثارگری های مردم خود دارد .

وی افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این استان انصافاً خدمات زیاد و عالی را در ابعاد مختلف از جمله عمران و آبادی ، جاده سازی ، اقتصادی ، اجتماعی و اشتغال و … انجام داده و اصلاً قابل مقایسه با قبل نیست .

سردار سلیمانی اضافه کرد : این استان با جمعیت قریب 1 میلیون نفر غیر از آزادگان و جانبازان 2600 شهید تقدیم انقلاب اسلامی و نظام کرده است .

وی بیان کرد : اقدامات خوبی که این نظام برای این استان انجام داده طی بررسی های به عمل آمده تأمین مراکز بهداشتی درمانی در اولویت قرار گرفته است چون بحث بهداشت در تمام شئون زندگی و اجتماع دخیل است .

سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه سپاه قمر بنی هاشم استان چهار محال و بختیاری از اقدامات خوب و مناسب قرارگاه سازندگی قرب کوثر سردار حزنی و مجمع خیرین سلامت آقای نیری نیز تقدیر و تشکر به عمل آورد .

در پایان این مراسم با حضور آقای نیری ، آقای سردار حزنی ، آقای سردار سلیمانی و بصورت نمادین چند  کلید طرح های آماده شده خانه های بهداشت تحویل آقای دکتر ایمانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گردید.

پس از این مراسم آقای نیری به اتفاق همراهان و مسئولین استان مرکز اورژانس شهری 115 شادروان مهرشاد رجب زاده با حضور فرزندان مرحوم را افتتاح کرد.

این مرکز در زمین دانشگاه با زیربنای 250 متر بالغ بر 530 میلیون ریال کمک مهندس رجب زاده احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .

بعد از این کلنگ احداث پایگاه اورژانس و فوریتهای پزشکی خیرآباد غربی شهرکرد به زمین زده شد .

با حضور در روستای شمس آباد نیز مرکز بهداشتی درمانی بنام مرحوم فاطمه صغری شاهین شمس آبادی که توسط همسر وی حاج صفر علی قاسمی با زیربنای 450 مترمربع بالغ بر 130 میلیون تومان احداث و تجهیز شده بود افتتاح و مورد بهر ه برداری قرار گرفت .

در ابتدای این سفر با حجت الاسلام و المسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد ملاقات و در مورد سلامت جامعه تبادل نظر به عمل آمد همچنین در پایان سفر نیز با حضور همه مسئولین در دفتر امام جمعه محترم و سردار حزنی و آقای سید رضا نیری جلسه ای برگزار گردید .

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر و ارائه مشکلات استان و ارائه گزارش هریک از خدمات انجام شده از طرف قرارگاه سازندگی قرب کوثر تعهداتی در رفع مشکلات داده و مجمع خیرین سلامت مأمور پیگیری و اجرایی شدن آن شد .

ساخت مرکز درمانی بیماران خاص ، خانه عالم ، خانه بهداشت روستایی و … از جمله تعهدات بوده است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *