اختصاصی| کمک ۲۷۰ میلیارد تومانی مردم به مراکز درمانی کشور از ابتدای شیوع کرونا 
معاون مشارکت مردمی مجمع خیرین سلامت کشور از کمک ۲۷۰ میلیارد تومان مردمی به مراکز درمانی کشور از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز سید محمد طباطبایی، معاون مشارکت مردمی مجمع خیرین سلامت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره میزان کمک‌های مردمی به مراکز درمانی کشور اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی به مراکز درمانی کشور ارائه شده است که این کمک ها توسط خیرین و مردم سراسر کشور تهیه و جمع آوری و حتی توزیع شده است.

وی افزود: در حال حاضر نذورات مردم به سمت نذر سلامت همزمان با شیوع کرونا سوق داده شده و خوشبختانه پویش‌های مهمی در این زمینه تشکیل شده است و فرهنگ سازی‌های لازم جهت نظر سلامت انجام گرفته که در حال نهادینه شدن است.

معاون مشارکت مردمی مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: همزمان با آغاز ماه محرم نیز کمک‌های مردمی جهت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا صورت گرفته است و تعداد زیادی بسته حمایتی به ویژه در حاشیه شهرها به افراد نیازمند تحویل داده شد.

همکاری ۱۳۰ هزار خیّر در حوزه سلامت
طباطبایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار خیّر در سراسر کشور با مجمع خیرین سلامت همکاری دارند، گفت: به غیر از خیرین، مردم عادی نیز کمک‌های بسیاری را جهت حمایت از حوزه سلامت در شرایط کرونا انجام داده‌اند به صورتی که در موج دوم کرونا که بسیاری از بیمارستان‌ها دچار مشکلات مالی و دغدغه‌های ناشی از تهیه لوازم اولیه مقابله با کرونا بودند، اقدامات لازم توسط خیرین و مردم انجام گرفت.

وی به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد انجام حرکت‌های مومنانه در شرایط کرونا اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام توسط مجمع خیرین سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته و حرکت‌های مومنانه و نذر سلامت در ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

معاون مشارکت مردمی مجمع خیرین سلامت کشور خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت پل ارتباطی بین نظام سلامت و مردم است و هر کجا که دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی وجود داشته باشد شعبه‌ای از مجمع خیرین سلامت نیز دایر است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمانی که نیازهای خود را به مجمع خیرین اعلام کنند ما اقدامات لازم را در جهت حمایت از آنها با همکاری مردم و خیرین انجام خواهیم داد.

فعالیت ۳۲۰ شعبه از مجمع خیرین سلامت در سراسر کشور

طباطبایی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ شعبه از مجمع خیرین سلامت در سراسر کشور در حال فعالیت است و خوشبختانه با اعتمادی که مردم به این مجمع داشته‌اند  اقدامات مناسب و کمک های چشمگیری جهت حمایت از نیازمندان در شرایط کرونا صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: در سال ۹۷ مجموع کمک‌های مردمی، هزار میلیارد تومان و در سال ۹۸ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان امسال میزان کمک های مردمی بیش از دو سال گذشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *