دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر به عنوان یاوران سلامت جامعه در ۳۰۰ نقطه کشور عضو مجمع خیرین سلامت هستند که حدود ۳۰ درصد اعضا را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور ، نخستین همایش بانوان خیر سلامت استان ظهر امروز چهارشنبه، 12 تیرماه با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این همایش بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر به عنوان یاوران سلامت جامعه در ۳۰۰ نقطه کشور عضو مجمع خیرین سلامت هستند که حدود ۳۰ درصد اعضا را بانوان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ مجمع خیری در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد، افزود: فعالیت این مجمع نقش تأثیرگذاری در بهبود شاخص های بهداشت و درمان کشور دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خیران سلامت سال گذشته مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد کردند؛ ساخت بیمارستان تخصصی خیری در تبریز با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیز از مهم ترین طرح های این مجمع در سال جاری محسوب می شود.
وی افزود: این مجمع علاوه بر ساخت و تجهیز بیمارستان در سطح کشور و به خصوص نقاط محروم، در زمینه های دیگر نظیر پژوهش و پیشگیری از بیماری ها نیز اقداماتی را در اولویت کاری خود دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می توان گام های اثربخشی در حوزه بهداشت و درمان برداشت، عنوان کرد: کمک های خیران در حوزه سلامت، باقیات و صالحات است؛ چراکه بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی کمک مستقیم به بیماران نیازمند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *