از ظرفیت‌های دولت و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین برای رفع مسائل موجود در حوزه سلامت مازندران باید بیش از پیش بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در مازندران هدف از سفر یک روزه خود به دیار علویان را آگاهی از وضعیت بهداشت و درمان استان و بازدید از امکانات این حوزه برشمرد و افزود: مازندران، از خیرین بزرگ و فعال برخوردار است، که خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در حوزه‌های بهداشت و درمان صورت پذیرفت و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری استمرار یابد.

حسینعلی شهریاری تصریح کرد: در هیچ جای جهان دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس هزینه‌های درمان بر آیند و نیاز به مشارکت مردم است و ایرام هم از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از طرح و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف با مشارکت خیرین محقق می‌شود.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه گریزی به طرح پزشکی خانواده زد و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان، فرهنگستان و افراد خبره جامعه پزشکی، خواستار ایجاد تغییراتی در اجرای این طرح هستند تا نتایج مطلوب تری حاصل گردد.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مختلف برای رسیدن به نظری واحد در اجرای طرح پزشکی خانواده گفت: هدف ما این است که طرحی مناسب و درخور اجرایی گردد و رضایت مردم را در پی داشته باشد نه اینکه در کوتاه مدت و ظرف یکی دو سال متوقف گردد و اجرای آن هزینه‌ای گزاف بر دوش دولت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان بیان کرد: در بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی مازندران، امکانات این مراکز به ویژه در بخش دیالیز را مطلوب دیدم و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های خیرین، امکانات موجود را ارتقا بخشیم و حتی بخشی از ساختمان‌های استیجاری حوزه بهداشت را با مشارکت خیرین، احداث نماییم.

دراین دیدارنیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بخشی از مجموعه خود را به عنوان مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت فعال کرده است، گفت: برنامه‌ها و خدمات متنوعی را در دست اجرا داریم که در چند حوزه در حال انجام است که یک حوزه آن ایجاد ساختار برای مشارکت‌های مردمی در سطح شهرستان‌ها بوده است و تاکنون ۲۰ مجمع خیرین سلامت در سطح ۲۱ شهرستان مازندران تشکیل شد و شبکه سازی خیرین انجام گرفت.

فرهاد غلامی، بازسازی پایگاه سلامت شهری شماره ۴ ساری، بازسازی و تکمیل ساختمان کلینیک ام اس بیمارستان بوعلی سینا ساری، تامین هزینه ساخت پایگاه اورژانس۱۱۵ هچیرود در چالوس، تجهیز مرکز جامع سلامت نور، تجهیز بخش‌هایی از بیمارستان زارع ساری و اجرای تعدادی پروژه‌های دیگر در شهر‌های مختلف استان را از دیگر اقدامات مشارکتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خیرین سلامت استان عنوان کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران بر تبیین مسائل حوزه سلامت و بهداشت تاکید کرد و گفت: نباید از حوزه آموزش غافل شد و انتظار می رود از ظرفیت خیرین برای تکمیل پروژه های نیمه کاره یا در دست احداث حوزه سلامت استفاده مناسب صورت گیرد.

آیت الله لائینی تصریح کرد: معمولا در جامعه ما به درمان بیشتر از بهداشت و پیشگیری توجه می شود و چندان به بهداشت توجه نمی کنیم در حالی که نیاز است ابتدا به حوزه پیشگیری بپردازیم و زمینه های ایجاد بیماری از جمله مصرف بی رویه سموم کشاورزی، آلاینده های شیمیایی زباله های صنعتی و … را کاهش دهیم.
یاد آور می شود، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع خیرین سلامت کشور امروز از تعدادی از مراکز جامع سلامت شهری شهرستان‌های ساری و میاندورود بازدید کرد که دراین بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نماینده مردم ساری و میاندورود درمجلس شورای اسلامی با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مدیرعامل مجمع خیرین و مدیر امور خیرین و مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از خیرین سلامت وی را همراهی کردند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *