نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیرین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به سیستم بهداشت و درمان کشور کمک کردند.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی در حاشیه رونمایی از ۶۰ محصول جدید مرکز واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود:وضعیت ما در رسانه ها بصورتی است که دنبال خبرهایی هستند که در جامعه چشمگیر باشد، ولی باید کارهای امید آفرین مانند تولید محصولات جدید دارویی در رسانه ها بیشتر منعکس شود زیرا هر کدام از محصولات دانش بنیان افتخار بزرگی است و فرصت نمی کنیم آنها را مطرح کنیم.
وی اظهارداشت: باید به سمت خودکفایی کشور در تولید محصولات دارویی با فناوری‌های جدید پیش برویم و به سمت فروش داروهای وارداتی کمتر بریم زیرا داروهای تولید داخل با کیفیت هستند.
عین اللهی ادامه داد: برخی تحصن ها جلوی وزارت بهداشت برای داروی خارجی برگزار می شود در حالیکه داروهای مشابه تولید داخل داریم و نیازی به واردات آنها نیست، باید به سمتی پیش برویم که شرکت‌ها به دانشگاهای علوم پزشکی در حوزه دارو سفارش بدهند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: با روی آمدن دولت سیزدهم که فقط واکسن برکت برای مقابله با کرونا وجود داشت، در عرض سه ماه بعد از شروع بکار دولت مردمی تولید پنج واکسن ایرانی به سرانجام رسید.
وی افزود: باید مردمی کردن تحقیقات و پژوهش ها مورد توجه قرار گیرد و مردم باید بدانند این کارها سود آور است.
عین اللهی ادامه داد: ۱۳۵ تجهیزات بیمارستانی را در دولت سیزدهم مجهز کردیم و دشمن در چند ماه اخیر تلاش داشت چرخ کشور را متوقف کند که موفق نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *