عضو مجمع خیرین سلامت قم گفت: نخستین همایش تکریم و تجلیل خیرین روحانیت درعرصه سلامت برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر حوزه های علمیه و روحانیت در توسعه عمومی سلامت درقم برگزار می شود.

حسین خاکی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: این همایش روز چهارشنبه ۶ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ صبح در سالن همایش های شهرداری قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: قم یکی از استان های شاخص و بارز در امر خیرین در احداث مراکز دینی و درمانی است.
وی عنوان کرد: حرکت در مسیر عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه مراکز درمانی و خدمات عمومی از رویکردهای مهم مجمع خیرین سلامت استان است.
خاکی: وجود روحانیت درقم سبب شده تا امر احداث مراکز درمانی توسط خیرین سلامت دراین استان روند قابل قبولی به خود بگیرد.
وی اضافه کرد: مجمع خیرین سلامت قم، با شناسایی اولویت های درمانی استان، به وحدت رویه ای در رابطه در احداث مراکز درمانی دست یافته است.
خزانه دار مجمع خیرین سلامت قم گفت: ساخت و تجهیز ۶ هزار پروژه درمانی به مجمع خیرین سلامت کشور معرفی شده که بخشی از این طرح ها در استان قم واقع است.
خاکی ظرفیت های قم در احداث مراکز درمانی خیرساز را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: ۱۲۰ خیر سلامت دراستان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر خیرین سلامت، تعداد خیرین استان دراحداث مراکز دینی، مدرسه و غیره وضعیت برجسته ای درسطح کشور دارد.
در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد بیمارستان های این شهر با افزایش ۲ برابری از پنج به ۱۰ بیمارستان با خدمات ۲۴ ساعته رسیده است؛ تعداد تخت فعال بیمارستانی درسال ۵۶، ۲۸۵ تخت بود که درسال جاری به یک هزار و ۹۲۷ تخت رسیده است.
در حال حاضر پنج بیمارستان با یک هزار و ۷۸۶ تخت در این استان درحال احداث است که بر اساس جدول زمان بندی تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *