امام جمعه بروجرد گفت: انفاق مال و ثروت یکی از اثار مهم ایمان به خداوند بوده که باعث سعادت و خوشبختی انسان ها می شود.

 

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی شامگاه پنجشنبه در همایش خیرین سلامت بروجرد که درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد افزود: مالک اصلی مال وجان همه انسان ها خداوند بوده و اگر کسی به این مهم رسیده روح ایثار، سخاوت و بخشش را درخود تقویت می کند.
به گفته وی انفاق باید با خلوص نیت همراه بوده تا رنگ و بوی خدایی به خود می گیرد.
امام جمعه بروجرد اظهارکرد: عمل خیر ذخیره ای ماندگار برای انسان محسوب شده و اثر آن پاک نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: بهترین مردم نزد خداوند کسانی بوده که نفعی برای دیگران داشته باشند افرادی که با انفاق مال خود برای رشد وتوسعه جامعه اسلامی قدم برداشته از ارزشمند ترین افراد هستند.
وی با تقدیر از اقدامات خیرین سلامت کشور عنوان کرد: حاج آقا نیری از یادگاران امام ره و معتمد امام و رهبری هستند و از اسوه های انقلاب هستند  در سابقه خود انجام اقدامات خیر را دارند.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این آیین گفت: در مسیر خدمت به مردم باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد و در این راستا نیز مردم وخیرین نیز باید به کمک دولت بیایند.
علی کورانی فر افزود: مردم ایران اسلامی، لرستان و شهرستان بروجرد لایق بهترین ها بوده که مسئولان وخیران در حوزه های مختلف باید تلاش کرده که مردم در امنیت و آسایش روزگارخود را سپری کنند.

 عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه آرامش امروز کشور مرهون ایثار شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم است، افزود: تکریم از خیران سلامت تکریم از کار خیر و پسندیده آنان است که در ترویج این فرهنگ شایسته مؤثر خواهد بود.

وی افزود: از زحمات خیرین سلامت تقدیر و تشکر می نمایم.

[دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزسکی لرستان در آئین افتتاح پروژهای خیر ساز شهرستان بروجرد: با توجه به کمبود منابع استانی و ملی در حوزه سلامت و نیاز مردم برای رفع مشکلات خود ،توانستیم با ورود به بحث خیرین سلامت در استان لرستان ، پیشتازانه به استقبال ساخت و ساز وتجهیز مراکز درمانی و بهداشتی برویم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد : در استان لرستان نسبت به سایر استان ها در حوزه بهداشت و درمان عقب ماندگی هایی وجود دارد و در عرصه ی درمان باید اتفاقات بزرگی از لحاظ ساخت وساز مراکز درمانی وتجهیز ات صورت بگیرد .

دکتر ساکی  در ادامه تصریح کرد :بیمارستان ها و مراکز درمانی گذشته دیگر امروز در حد و شآن مردم انقلابی و ولایت مدار بروجرد نیست و امیدواریم با ادامه روند ساخت مراکز درمانی وبهداشتی به این مهم دست یابیم. اما با ورود خیرین سلامت و ایجاد فضای همیاری وهمکاری،و تعامل برای نیل بسوی توسعه ی همه جانبه بخش سلامت در لرستان ،امروز بروجرد خط شکن خیرین سلامت در استان لرستان است .

ایشان افزود :نیازهای ما در بخش درمان و بهداشت فراتر از امکانات موجود است و باید با احداث تخت های بیمارستانی براساس نیازها ومعیارهای ملی درحوزه درمان گامهای بلندتری برداریم .

دکتر ساکی در ادامه سخنانش گفت :

با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تعامل مردم بالاخص خیرین عرصه سلامت امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه درمان و بهداشت است که ادامه ی روند این پویایی مستلزم همکاری بیشتر  مسئولین ،مردم وخیرین سلامت می باشد .

وی در ادامه با تشریح عملکرد خیرین سلامت در استان لرستان افزود :بروجرد ازنا و الیگودرز و به تبع آنها دورود و کوهدشت امروز شاهد فعالیت خیرین سلامت هستیم و در دیگر نقاط لرستان این امر در حال توسعه و پیشرفت است که ما نیز با تلاش در جهت روند تسریع در امور و اخذ تسهیلات برای تکمیل پروژه ها در حال تلاش هستیم .

ایشان با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت  دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان بروجرد تصریح کرد :

 

باید برای آینده ی بروجرد از لحاظ فضای درمانی و بهداشتی ساخت بیمارستان و دانشکده و رفع عقب ماندگی ها تلاش های مان را مضاعف کنیم  .


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *