به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان دکتر «محمدرضا نیکبخت»، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه ‌و بویراحمد گزارشی از عملکرد کلی ارائه کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت استان در پنج سال گذشته بدون احتساب مواردی از قبیل کمک‌های نقدی و اهدای زمین مجموعاً مبلغی بالغ بر ۱۲میلیارد تومان با همت نیک‌اندیشان در بخش‌های عمرانی و تجهیزاتی به حوزه سلامت و دانشگاه علوم‌پزشکی استان کمک کرده است.
وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت، استانداری و بنیاد برکت افزود: امید است با این همکاری شایسته دولت و حوزه خیرین به‌زودی شاهد اجرایی شدن عملیات ساخت ۵۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت، خانه بهداشت و سایر واحدهای بهداشتی درمانی در سطح استان باشیم.
نیک‌بخت کمبود زمین را به‌عنوان یکی از مشکلات پیش‌روی مربوط به این پروژه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص خواستار مشارکت بیشتر مسئولان دولتی استان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم.
هم‌چنین «سیدموسی خادمی»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت از ورود فعالانه خیرین به عرصه سلامت در استان به‌عنوان یک اولویت یاد کرد و گفت: برگزاری همایش مجمع خیرین سلامت می‌تواند زمینه بیشتر ورود خیرین برون‌استانی را فراهم و فرهنگ‌سازی داخلی را برای وقف سلامت به منصه ظهور بگذارد و این مهم با اعلام نیازهای بهداشتی درمانی استان توسط دانشگاه علوم‌پزشکی و نیازسنجی کارشناسی عینیت می‌یابد.
وی در خصوص برگزاری هر چه بهتر این همایش عرصه سلامت، بر ضرورت ایجاد دببرخانه قوی و دائمی برای تعاملات سازنده با سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی تأکید و تصریح کرد: برای ورود بیشتر اهل خیر در این رخداد خاص و ترویج فرهنگ وقف در سلامت باید اطلاع‌رسانی، آموزش و گزارشی از وضعیت سلامت استان به‌نحو مطلوب، تهیه و ارائه شود.
خادمی با بیان این‌که در گزارش وضعیت سلامت استان باید متناسب با پیشرفت‌ها و میانگین کشوری سخن به میان آورد، افزود: گزارش‌ها باید میانگینی از وضعیت بهداشتی درمانی استان باشد و نباید در ارائه کمبودها و پیشرفت‌ها دست به اغراق بزنیم .
وی با استقبال از همکاری گسترده با مجمع خیرین سلامت افزود: به‌طور کلی در موضوعات طرح شده و توجه به فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت و همکاری با این مؤسسه خیریه موافقیم و باید جلسات بیشتری مرتبط با اهداف مجمع برگزار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *