مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و نقش خیرین در حوزه درمان، گفت: اداره انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد آمادگی همکاری و حمایت از مجمع خیرین سلامت استان را دارد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان؛ پیش از ظهر امروز نخستین نشست هم‌اندیشی مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل انتقال خون استان در محل این اداره‌کل برگزار شد.

رستم حسن‌زاده در این نشست، اظهار کرد: انتقال خون یکی از مراکزی است که ارتباط ویژه و مستقیم با حیات انسان‌ها دارد.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه خدمات این سازمان به جزء تعداد انگشت شماری، رایگان هستند، افزود: این سازمان به دلیل نقش و جایگاه مهمش از طرف کمیته پدافند غیرعامل به عنوان مرکز حیاتی شناخته شد.

وی، با اشاره به اینکه یک سوم از افراد در طول حیات خود نیازمند خون و فرآورده‌های خونی خواهند شد، گفت: یک چهارم از تخت‌‌های بیمارستانی به خون وابسته است.

حسن‌زاده مواد استخراجی از خون را شامل سه فرآورده اصلی و 60 فرآورده دارویی عنوان کرد و بیان داشت: بیماری‌هایی مانند تالاسمی، هموفیلی، تصادفی‌ها و زردی‌های بالا نیازمند خون هستند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه خیرین بیشتر در حوزه‌هایی مانند مدرسه‌سازی، مسجدسازی و کارهای دینی کار می‌کنند، بیان داشت: توجه و حمایت از حوزه درمان نیز کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است که باید مورد توجه خیرین قرار داشته باشد.

وی با اشاره به حضور کمرنگ خیرین در حوزه انتقال خون، گفت: بی‌شک عیب از ما بوده که نتوانستیم آن طور که باید خوبی‌های این کار را برای خیرین تبیین کنیم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و جایگاه انتقال خون در تأمین نیازمندی‌های بیماران این حوزه، بر فرهنگ‌سازی جهت حضور و تعامل مستمر خیرین با این مرکز تاکید کرد.

وی کهگیلویه و بویراحمد را نماد ایثار و نوعدوستی دانست و یادآور شد: اگر فواید، نقش و تاثیر اهداء خون در راستای کمک به بیماران نیازمند به درستی فرهنگ‌سازی و تبلیغ شود بی‌شک زمینه حضور افراد زیادی در این زمینه فراهم خواهد شد.

حسن‌زاده ضمن تقدیر از حضور همه خیرین در زمینه‌های مختلف و ارائه خدمت به مردم، گفت: انتقال خون استان آمادگی هرگونه همکاری با مجمع خیرین سلامت استان را داشته و در صورت نیاز در حد امکان از این مجمع حمایت خواهد کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *