به گزارش ایرنا، «محمدرضا مروارید» عصر سه شنبه در دیدار با اعضای مجمع خیرین سلامت استان ایلام اظهار کرد: افراد توانمند و خیر بسیاری وجود دارد که آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح های حوزه بهداشت و درمان اعلام کرده اند که باید ضمن شناسایی این افراد از توان آنها برای ارتقا بخش بهداشت و درمان استان بهره برد.

وی افزوذ: انجمن های مردم نهاد بسیاری در سراسر کشور شکل گرفته که از توان مالی بسیار خوبی برخوردارند و می توان از امکانات آنها برای ارتقا بخش بهداشت و درمان استان بویژه در مناطق محروم و روستاها استفاده کرد.

مدیر ارشد استان لزوم ارتباط مستمر و تنگاتنگ مجمع خیرین سلامت استان ایلام را با انجمن های مردم نهاد در سراسر کشور مورد تاکید قرار داد.

مروارید یادآور شد: سالانه نزدیک به 30 هزار میلیارد ریال منابع مالی وارد استان می شود که 10 هزار میلیارد ریال آن نتیجه تولیدات خود استان است که اگر بتوان حتی یک درصد این اعتبار را در حوزه سلامت هزینه کرد شاهد تحول بزرگی در این بخش خواهیم بود.

وی ادامه داد: امسال نزدیک به 300 هزار تن گندم در ایلام برداشت شده که می توان از زکات حاصل از این نعمت الهی برای کمک به بخش سلامت ایلام استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید بخش زیادی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور برطرف شده و امیدواریم با تحقق کامل برنامه های این طرح شاهد رفع نگرانی های مردم در این حوزه باشیم.

مروارید همچنین به برنامه دولت برای ایجاد بیمارستان 360 تختخوابی در شهر ایلام اشاره کرد و گفت: این مرکز درمانی به امکانات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی مجهز خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت سال 86 با هدف جلب مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های درمانی در کشور راه اندازی شده است.

دکتر «محمدرضا صیدی» افزود: این مجمع نیز در استان ایلام پس از برگزاری انتخابات و تشکیل اعضای هیات مدیره فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: نیازهای مردم در بخش سلامت روز به روز بیشتر و تخصصی تر می شود و با توجه به کمبود اعتبارهای دولتی لزوم استفاده از منابع مردمی برای کمک به این بخش بیشتر احساس می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت ایلام همچنین از برگزاری جشن گلریزان حمایت از بیماران سرطانی در استان تا پایان شهریور خبر داد.

صیدی ادامه داد: ایجاد استراحتگاه و مرکز هتلینگ برای رفاه حال بیماران و همراهان آنها از برنامه های مجمع خیرین سلامت استان ایلام است.

وی ابراز امیدواری کرد تمامی افراد جامعه خود را عضو مجمع خیرین سلامت بدانند تا شاهد تحقق اهداف کلان ان برای ارتقا وضعیت بهداشتی و درمانی مردم باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *