چندین طرح درمانی توسط مجمع خیرین سلامت استان کردستان در تاریخ ۱۲/۶/۱۳۹۲ توسط مشاور وزیر بهداشت افتتاح شد .

 

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت در تاریخ دوازدهم شهریور ماه سال جاری روز سه شنبه ۳ طرح درمانی در شهرستان قروه با حضور آقای سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت و جمعی از مسئولین استان و خیرین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

بر اساس این گزارش آقای سیدرضا نیری که در رأس هیئتی مرکب از معاونین و مدیران این نهاد مردمی به استان کردستان سفر کرده بود ابتدا با حضرت آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سنندج ملاقات کرد .

 

در این ملاقات که دکتر طیب قدیمی ریاست دانشگاه علوم پزشکی سنندج و آقای مسیمر مدیرعامل مجمع خیرین سلامت این استان حضور داشتند ابتدا آقای نیری گزارشی از فعالیتهای مجمع در کشور را عنوان کرد و گفت : همیشه در کارهای خیر مردم جلوتر از ما بودند و طی مدت ۴ سال گذشته خیرین خیلی زود به ما پیوستند و در رفع مشلات درمانی مردم ما را یاری کردند .

وی افزود : هم اکنون با ۵ هزار عضو هیئت امناء ۱۴۰ شعبه و دفتر این نهاد مردمی در کشور فعال و ۳۰ هزار خیر بصورت مستمر با مجمع همکاری دارند .

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار سال ۹۱ گفت : حضرت آقا با اطلاعات قوی از این مجموعه ضمن تأیید فعالیتها نکات بسیار ظریفی فرمودند و بر ادامه کار با قوت را تأکید نمودند .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت : این نهاد خیرمدار و مردمی در کشور یک بازوی قوی برای نظام ً، مردم و جامعه می باشد .

در این دیدار حضرت آیت الله شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت : الحمدالله شما هم منشاء خیر هستید و با عشق و علاقه و انگیزه الهی عمر خود را در این راه گذاشتید .

وی تأکید کرد : مردم همه با یک همت عالی وارد عرصه سلامت شوند و مشکلات جامعه را با کمک دولت حل کنند .

وی افزود : مشارکت مردم در امور باعث رشد مدیریت و رفع فوری معضلات می شود .

 

 

امام جمعه سنندج گفت : غیر از گیاهان دارویی در این منطقه غذاهای دارویی هم هست و شما با یک برنامه ریزی از این فرصت استفاده کنید .

در این مأموریت آقای نیری مشاور وزیر بهداشت با آقای شهبازی استاندار این استان دیدار کرده .

آقای نیری با ارائه گزارشی از خدمات مجمع گفت : نقش اساسی و مؤثر مردم در تمامی صحنه ها و بحرانها بر کسی پوشیده نیست .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت ادامه داد و گفت : ما از مراجع قانونی مثل مجلس و دولت مشکلات کلیه خیرین را دنبال تا مصوبه قانونی بگیریم .

وی همچنین خواستار مشارکت هرچه بیشتر مسئولین در امور خیر و سلامت شد .

سپس آقای شهبازی استاندار کردستان گفت : از فعالیتهای خوب شما خبر دارم و در حقیقت خدمات شما وظیفه ماست و شما ما را در این عرصه کمک می کنید .

وی تأکید کرد : تنها چیزی که ماندگار است .

خدمت خالصانه به مردم است استاندار در پایان اعلام کرد هر خدمتی از سوی استانداری بر

می آید آماده همکاری می باشیم .

در این مأموریت در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان قروه حاضر شده و طی مراسمی ۳ طرح بهداشتی درمانی در این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

در ابتدای این مراسم پس از خیرمقدم آقای دکتر قدیمی طی سخنانی درخصوص بهداشت جامعه گفت : کشور امروز نیازمند دید

سلامت نگر در حوزه بهداشت و درمان است .

آنگاه آقای نیری با ابراز خرسندی در این مراسم گفت : سلامتی بفرموده ائمه معصومین امر مهم است و باید قدر آنرا بدانیم و در حفظ آن کوشا باشیم و این امر را در جامعه توسعه دهیم .

وی با اشاره به طرحهای درمانی بهداشتی گفت : تا این مراکز فعالیت می کنند و مردم از آن بهره می برند برای خیرین و بانی های آن خیر و ثواب می نویسند حتی پس از مرگ .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت از همه خیرین ، مسئولین و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی و مدیران عامل این نهاد تقدیر و تشکر کرد در پایان این جلسه به رسم یادبود به عزیزان خیرین این پروژه ها و خیرین برتر لوح تقدیر اهداء شد .

 

سپس آقای نیری و هیئت همراه این پروژه ها را افتتاح و مورد بازدید قرار دادند .

این مراکز شامل اورژانس ، داروخانه ، بخش کودکان با کلیه امکانات تخصصی مورد نظر و قسمت اداری مربوط .

صبح روز سیزدهم همایشی در مرکز ناباروری بیمارستان بعثت برگزار شد .

در ابتدای این همایش این مرکز طی مراسمی افتتاح شد .

در این جلسه ابتدا دکتر قدیمی با عرض خیرمقدم و تجلیل از همه خیرین خصوصاً خانواده های لطفی و صدیق و آقای داود مهر علیان گفت : متأسفانه در حال حاضر بهداشت و درمان را از منظر درمان نگر برخورد می کنیم در صورتیکه این مسئله را باید از دید سلامت نگر برنامه ریزی کنیم .

وی گفت : در ساخت و احداث و تجهیز و بازسازی اینگونه موارد بانی و خیر مربوطه اصلاً کسانی که از این مرکز بهره می برند و استفاده می کنند نمی شناسد و این نشان از اخلاص خیرین است .

آقای جعفری استاندار سخنران بعدی بود که گفت : آقای نیری را از قبل آشنایی داشتم به لحاظ تدین و تعهدشان ما یه فخر بوده و وجودشان منشاء خیر و برکت است .

وی ادامه داد : مردم این استان مردم خوب و مهمان نواز و بسیار عاطفی بوده و باعث افتخارهستند .

وی اضافه کرد : من دست همه خدمتگزاران و مردم خوب و خیر را می بوسم .

آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی گفت : من با کردستان و مردم این دیار آشنا هستم و چه بسیار به شهرهای این استان سفر کردم و با مردم و مسئولین دیدار و گفتگو داشتم .

وی اضافه کرد : در مدت جنگ شما ثابت کردید که مردمی مقاوم و صبور و پایدار و وفادار هستید به لحاظ هم مرزبودن صدماتی به شما وارد شد و شما مردانه ایستادگی کردید این قابل تقدیر است و باعث افتخار ما هستید .

وی افزود : همانگونه که در قرآن توصیه شده با دوستی و محبت به فکر همدیگر باشیم و درماندگان را دستگیری کنیم ، ما نسبت به همسایه ، همکار ، همشهری ، هموطن دوست ، آشنا ، اقوام و هم نوع خود مسئول هستیم .

آقای نیری ادامه داد : حتی خدمت رسانی بر اساس فرمایشات ائمه مرز نمی شناسد و باید به هم نوعان خود در هر جا که باشند کمک کنیم

 

دبیرکل مجمع خیرین سلامت خاطرنشان ساخت : این کار و خدمت و رسیدگی به حال نیازمندان تنها تجارت پرسود و بدون ضرز می باشد .

در پایان این مراسم با لوح تقدیر از همه خیرین این طرح تجلیل به عمل آمد قابل ذکر است این مرکز کلینیک تخصصی دیابت شامل اطاقهای آزماشگاه ، نمونه گیری ، پزشک ، آموزش و … می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *