اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت استان خراسان رضوی با همکاری استانداری ، شهرداری ، دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت  مشهد برگزار شد .

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت ، صبح روز پنج شنبه مورخ 1392/2/12 نخستین همایش تجلیل از خیرین سلامت استان خراسان رضوی در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) با حضور اعضای مجمع خیرین سلامت ، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، نمایندگان مردم استان در مجلس ، مدیران و نمایندگان دستگاههای استانی و جمعی از خیرین برپا شد .

بنا بر همین گزارش آقای سید رضا نیّری ، مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی با تبریک ایام گفت : نظام جمهوری ما اسلامی و یک حکومت الهی و مردمی است و همه در حفظ و حراست این نظام مسئول هستیم .

 

 

وی با یاد و خاطره امام راحل اضافه کرد : این مرد الهی ، این سید روحانی در دروه جوانی خویش به خودسازی پرداخته و در دهه 60 از عمر خود ، مبارزه با نظام طاغوت را شروع کرد .

این مبارز فرهنگی و یار امام گفت : قبل از آن امام در اعوان جوانی ، مبارزات فرهنگی را میان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان آغاز کرد .

وی افزود : مبارزه امام ابعاد مختلفی داشت از جمله روشنگری فکری و فرهنگی که در نهایت منجر به سقوط طاغوت و استقرار نظام اسلامی گردید .

وی گفت : مردم ما بیدارند و توطئه های همیشگی دشمن را یکی پس از دیگری خنثی و کید خصم زبون را به خودشان برمی گرداند .

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان ساخت : به حمدالله با مخالفت های زیاد و توطئه های گوناگون دشمن ، ملت ما با ایثار و رشادت ها در تمام صحنه های نظامی ، صنعتی ، ورزشی به ویژه علمی ، پیشرفت های چشمگیری به دست آورده است .

وی در همین ارتباط ادامه داد : در زمینه پزشکی ، اطبای خوب و درخشان با دستهای سبز و زرین خود ، امید را به جامعه تزریق و بیماران را معالجه می کنند .

وی تأکید کرد : سکوت کودکان بی رمق بیمار ، طلب استغاثه از مردم سالم خصوصاً افراد توانمند و دارای تمکن مالی می باشد .

وی همکاری دو جانبه مردم و جامعه پزشکی را مورد تأکید قرار داد و گفت : مردم و خیرین عزیز در سراسر کشور با همکاری اطباء و پزشکان و کارکنان خدوم مراکز درمانی ، در معالجه و رفع مشکل بیماران دست در دست همدیگر قرار دهند . همه ما نسبت به معضلات درمانی جامعه مسئول هستیم .

مشاور وزیر بهداشت گفت : مجمع خیرین سلامت بنا بر توصیه مقام معظم رهبری با همت و تلاش خیرین عزیز و دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس 140 دفتر و نمایندگی و با 25 هزار خیر و 5 هزار هیئت امناء در سراسر کشور فعالیت می کند .

وی با تقدیر و تجلیل از خیرین اضافه کرد : طی 4 سال گذشته این جمع خدوم و ایثارگر بالغ بر یک هزار و پانصد میلیارد تومان و بیش از یک هزار مرکز درمانی در سراسر کشور احداث بازسازی و تجهیز نموده است .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت بیمه های همگانی سرطان و ناباروری زوج های جوان را از دیگر فعالیت های این مجموعه خیریه خواند .

وی همچنین از همه خیرین خدوم تقدیر کرد و گفت : طی 50 سال خدمتم از قبل از انقلاب تا کنون شاهد فداکاری و مهربانی های زیادی از مردم خوب و نیکوکار ایران بوده ام که در دنیا بی نظیراند .

در این آئین ابتدا آقای دکتر آذرپژوه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سخنانی مسئله آموزش را مهم خواند و گفت : این دانشگاه قطب آموزشی درمانی استان و حتی استان های همجوار بوده و 8 درصد مساحت کشور را با 5 میلیون جمعیت ، تحت پوشش دارد .

وی گفت : در سال 91 در این استان ، هشتصد هزار بستری ، 1 میلیون مراجعه کننده و 100 هزار عمل جراحی انجام شده است .

وی افزود : 20 درصد فضای کاری ما در اختیار زائرین است که استان های دیگر این حجم مراجعه را ندارند .

وی اضافه کرد : قصد داریم پرداخت هزینه از جیب بیمار را در بخش درمان و معالجه کاهش داده و به حداقل برسانیم .

در ادامه این جلسه ، آقای دکتر سعیدی ، معاون بهداشتی این دانشگاه با سخنانی اظهار داشت :

این دانشگاه با 1500 مرکز بهداشتی در استان به بیش از 5 میلیون نفر جمعیت استان سرویس می دهد .

وی افزود : اولویت ما این است که نگذاریم مردم بیمار شوند و هزینه بر مردم تحمیل شود ، یعنی پیشگیری قبل از درمان .

وی اضافه کرد : در سال ،  3 میلیون واکسن به کودکان استان تزریق شده و طی 10 سال گذشته در این استان حتی یک مورد فلج اطفال دیده نشده است .

وی با اشاره به حجم فعالیت های مراکز درمانی گفت : در سال گذشته حدود 100 هزار تولد در استان انجام شد و همین مقدار هم مراقبت های بارداری از مادران انجام پذیرفته است .

آقای دکتر شبستری ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنان خود با تقدیر و تشکر از خیرین سلامت گفت : دو حوزه درمان و بهداشت و آموزش از اهمیت خاصی برخوردار است و ما اعلام می کنیم وظیفه داریم و تکلیف خود می دانیم برای مردم کار و تلاش کنیم .

وی گفت : تمام مسائل بهداشتی درمانی کشور را دولت به تنهایی قادر نیست انجام بدهد و نیاز به مشارکت خیرین و مردم در زمینه سلامت دارد .

وی با اظهار تأسف از گران بودن هزینه درمان گفت : برخی بیماران به لحاظ گران بودن درمان و دارو ، معالجه برایشان مشکل است .

وی تأکید کرد : ما قادر به ارزش گذاری خدمات زحمت کشان و خیرین نیستیم ؛ همه ما مسلمان و معتقد هستیم ، باید به فکر سلامت دیگران باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با برشمردن خدمات ارائه شده توسط مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه ، کمبود فضای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی را جزء نیازهای استان اعلام کرد .

در این جلسه آقای پژمان فر ، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن مهم خواندن نیکوکاری بویژه در بخش سلامت گفت : رسیدگی به مشکلات مردم ، بویژه بیماران و خصوصاً بیماران نیازمند کار خیری است خداگونه و حتی عیادت از بیمار ، ثوابی معادل زیارت خدا دارد .

وی خدمات درمانی در مشهد را مناسب خواند و گفت : به لحاظ تحقیقات ، خیلی از بیماران مایل هستند که در پایتخت معنوی ایران یعنی مشهد درمان شوند .

در پایان این همایش ، از 30 خیر نمونه این استان تجلیل به عمل آمد .

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *